خبر فوری

 
وزارت امور خارجه: پاکستان پایگاهی را در اختیار هیچ دولت خارجی قرار نخواهد داد
کد خبر :596919082

14:39 1403/02/13


برچسب ها : اسرائیل, پاکستان و آمریکا, پاکستان و ایران, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, غزه, فلسطین, ممتاز زهرا بلوچ, وزارت امور خارجه پاکستان,

وزارت امور خارجه پاکستان اظهار داشت که این کشور هیچ پایگاهی را در اختیار هیچ یک از دولت های خارجی قرار نخواهد داد.


اسلام‌‌آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت امور خارجه پاکستان اظهار داشت که این کشور هیچ پایگاهی را در اختیار هیچ یک از دولت های خارجی قرار نخواهد داد.

ممتاز بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست مطبوعاتی هفتگی با بیان اینکه روابط این کشور با آمریکا و ایران خوب است، خاطر نشان کرد که روابط خود را بر اساس منافع ملی با هر دو کشور افزایش خواهیم داد.

وی در ادامه نشست سه جانبه پاکستان، چین و ایران را حائز اهمیت بر شمرد و گفت: تاکنون تاریخ این نشست تعیین نشده است.

سخنگو در ادامه گفت: کانال های متعددی برای تماس میان دو کشور همسایه پاکستان و ایران وجود دارند و ارتباط با ایران در راستای تقویت و افزایش سطح همکاری های دو جانبه را ادامه خواهیم داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: مذاکرات پاکستان و عربستان سعودی برای سرمایه گذاری در حوزه انرژی و دیگر بخش ها ادامه دارد.

ممتاز بلوچ خاطر نشان کرد: شبکه هندی چندین دهه در جنوب آسیا فعال بود، شبکه کشتار غیرقانونی هند در سراسر جهان گسترش یافته است، پاکستان شواهد حملات ماموران هندی را در معرض دید جهانیان قرار داده است، اقدامات هند غیرقانونی و نقض قوانین بین المللی است.

او گفت که جهان باید هند را به خاطر اقداماتش، پای میز محاکمه بکشاند، تاریخ در فوریه 2019 میلادی تکرار شد، رهبری هند برای اهداف سیاسی سخنانی ایراد می کند. وی از اظهار نظر در مورد اظهارات اخیر نخست وزیر هند خودداری کرد.

وی در ادامه، گفت: مردم و نیرو های مسلح پاکستان همواره برای دفاع از سرزمین مادری آماده هستند.

سخنگو طی صحبت در رابطه با غزه، ضمن محکوم کردن محاصره و جنایات اسرائیل در غزه، افزود: شهرک سازی های غیرقانونی اسرائیل را نیز محکوم می کنیم و پاکستان مجددا تعهد خود نسبت به حمایت از مردم فلسطین را ابراز می کند.

ارسال نظر

 
1