خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و یوناس گار استوره نخست وزیر نروژ در قالب تماس تلفنی با یکدیگر گفتگو و تبادل نظر کردند.

نخست وزیر پاکستان در ابتدای این گفتگو تلفنی، تصمیم تاریخی نروژ برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین را ستود و گفت: این تصمیم اصولی، پیام قوی امید و همبستگی را برای مردم شجاع فلسطین که 77 سال تحت تجاوزات نظامی و وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی رنج می برند، ارسال خواهد کرد.

وی همچنین از رأی اخیر دیوان بین المللی دادگستری درباره رفح و غزه استقبال و بر اجرای کامل و موثر آن تأکید کرد و بر اهمیت راه حل دو دولتی برای صلح پایدار در خاورمیانه تصریح نمود.

شهباز شریف ابراز امیدواری کرد که تصمیم نروژ سایر کشورها را به پیروی از آن تشویق کند و راه را برای عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل هموار سازد.

وی افزود: جامعه بین المللی باید توجه خود را بر مصیبت مردم ستمدیده کشمیر متمرکز کند که در هفت و نیم دهه گذشته تحت اشغال بی رحمانه دولت هند، از حقوق اولیه خود محروم بوده اند.

در ادامه این مکالمه تلفنی رهبران دو کشور بر تعهد خود برای تقویت روابط دوجانبه در زمینه های مختلف از جمله تجارت، سرمایه گذاری، آموزش و انرژی های تجدید پذیر تأکید کردند.

نخست وزیر پاکستان از نقش مهم نروژی های پاکستانی الاصل در ایجاد ارتباط بین پاکستان و نروژ و کمک به توسعه اقتصادی هر دو کشور قدردانی کرد.

طرفین همچنین توافق کردند در تماس باشند و به زودی با یکدیگر دیدار کنند.

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در پایان گفتگو تلفنی از همتای نروژی خود دعوت کرد تا در اسرع وقت یک سفر رسمی به اسلام آباد داشته باشد.

انتظار می رود رهبران پاکستان و نروژ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال جاری با یکدیگر دیدار کنند.

ارسال نظر

 
1