خبر فوری

 
عربستان و آذربایجان به نخست وزیر جدید پاکستان تبریک گفتند
کد خبر :58739321

17:01 1402/12/14


برچسب ها : الهام علی اف, پاکستان و آذربایجان, پاکستان و عربستان, پاکستان و عربستان سعودی, تبریک, رئیس جمهور آذربایجان, محمد بن سلمان, نخست وزیر پاکستان, ولیعهد عربستان سعودی,

ولیعهد عربستان سعودی و رئیس جمهور آذربایجان در پیامی به محمد شهباز شریف، انتصاب وی به عنوان نخست وزیر پاکستان را تبریک گفت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | ولیعهد عربستان سعودی و رئیس جمهور آذربایجان در پیامی به محمد شهباز شریف، انتصاب وی به عنوان نخست وزیر پاکستان را تبریک گفتند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اعلام کرد: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی روز دوشنبه پس از ادای سوگند شهباز شریف به عنوان بیست و چهارمین نخست وزیر پاکستان، به وی تبریک گفت.

در همین حال، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان نیز با ارسال نامه ای به محمد شهباز شریف، انتخاب مجدد وی به عنوان نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان را تبریک گفت و بیان کرد: مایه خرسندی است که روابط ما با پاکستان، کشور برادر و شریک قابل اعتماد ما، به طور پیوسته در حال توسعه است.

وی افزود: هر دو کشور با ریشه های مذهبی و فرهنگی به یکدیگر پیوند خورده اند و همواره در صدد حفط منافع متقابل و همکاری های دوجانبه و چندجانبه می کوشند.

رئیس جمهور آذربایجان در ادامه بیان کرد: ما قدردانی خود را از حمایت مستمر و موضع عادلانه پاکستان در قبال تمامیت ارضی، حاکمیت و تغییر ناپذیری مرزهای شناخته شده بین المللی کشورمان ابراز می کنیم.

وی در ادامه گفت: ما به گسترش روابط و مشارکت استراتژیک بین آذربایجان و پاکستان بر اساس برادری، دوستی، اعتماد متقابل و حمایت مصمم هستیم.

الهام علی اف همچنین از محمد شهباز شریف دعوت کرد تا برای ادامه گفتگوهای سیاسی و تبادل نظر در مورد چشم انداز توسعه همکاری های دوجانبه به آذربایجان سفر کند.

وی در پایان برای محمد شهباز شریف نخست وزیر تازه منصوب شده پاکستان آرزوی سلامتی، شادی و موفقیت در اقدامات آتی خود برای سعادت و پیشرفت پاکستان و مردم آن کرد.

ارسال نظر

 
1