خبر فوری

 

نیویورک: به گزارش راز نیوز| نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد با اشاره به بی ثباتی اقتصاد افغانستان نسبت به عضویت اعضای طالبان افغانستان در گروه های تروریستی همچون داعش هشدار داد.

نماینده دائم پاکستان در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک با ابراز نگرانی نسبت به افزایش اقدامات تروریستی در مرز مشترک پاکستان و افغانستان هشدار داده است این حملات تا زمان بهبود اوضاع اقتصادی افغانستان تشدید خواهد یافت.

منیر اکرم نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد روز گذشته در گفتگوی اختصاصی با نشریه نیوز ویک آمریکا افزایش موج تروریسم و اقدامات تروریستی علیه نیروهای امنیتی پاکستان در نقاط مختلف این کشور به ویژه در خط مرزی پاکستان و افغانستان را نگران کننده عنوان نمود.

وی افزود: در حال حاضر گروه‌های مختلف تروریستی شامل تحریک طالبان پاکستان(TTP)، ارتش آزادی بخش بلوچستان(BLA)، شاخه منطقه‌ای داعش خراسان که به عنوان دولت اسلامی عراق و شام(ISIS) و یا ISIL  شناخته می‌شود بیشترین فعالیت‌های تروریستی و حمله به نیروهای امنیتی و شهروندان پاکستانی را دارند، در برخی موارد تمامی این گروه‌ها با همکاری یکدیگر اقدام به انجام عملیات علیه نهادهای امنیتی می‌کنند.

نماینده دائم پاکستان با تأکید بر لزوم مقابله با این گروه‌های تروریستی خاطرنشان کرد: ما در عرصه داخلی همچون گذشته مصمم به مقابله جدی و همه‌جانبه با این گروه‌ها هستیم.

وی هشدار داد متقاعد نمودن دولت افغانستان به رهبری طالبان برای مقابله با این گروه‌ها و منافع آن برای کابل باعث ایجاد چالش‌های جدید گردید.

منیر اکرم تصریح کرد: پاکستان نگران فعالیت‌های رو به گسترش تروریستی در مرز خود با افغانستان است، حضور گروه‌های مختلف تروریستی در افغانستان وضعیت پیچیده‌ای را در این کشور ایجاد کرده است و ما باید دولت افغانستان را برای مقابله با تمامی دیگر گروه‌های تروریستی هم‌زمان با مبارزه با داعش خراسان متقاعد کنیم. اوضاع این کشور برای ما قابل درک است؛ اما باید طبق یک برنامه جامع و مؤثر پیش برویم.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با تحریک طالبان پاکستان و ارتش آزادی بخش بلوچ و تمامی دیگر گروه‌های افراط گرای تروریستی همچون جنبش اسلامی ترکستان شرقی که اعضای نژاد اویغور را شامل می‌شود و جنبش اسلامی ازبکستان بسیار ضروری است؛ اما تمامی تلاش‌های دولت افغانستان در این زمینه تا زمان بهبود اوضاع اقتصادی  این کشور بی نتیجه خواهد بود.

نماینده دائم پاکستان با بیان اینکه داعش به دلیل حمایت‌های مالی خارجی در حال تقویت و قدرت گرفتن است ابراز داشت: چنانچه اوضاع اقتصادی افغانستان بهبود نیابد و منابع مالی لازم در اختیار طالبان قرار نگیرد امکان دارد بخش‌هایی از این گروه به عضویت گروه‌های تروریستی همچون داعش درآیند؛ زیرا در حال حاضر وضعیت بغرنج اقتصادی در افغانستان حکم‌فرماست.

ارسال نظر

 
1