خبر فوری

 
شهباز شریف: مشتاق بهره مندی از تجربیات کره در زمینه های مختلف هستیم
کد خبر :576567784

15:37 1403/02/24


برچسب ها : پاکستان و کره جنوبی, رئیس جمهور کره جنوبی, روابط تجاری, سرمایه گذاری, سفیر کره جنوبی, فناوری اطلاعات, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, هوش مصنوعی, کاخ نخست وزیری پاکستان,

پارک کی جون سفیر کره جنوبی در اسلام آباد طی حضور در کاخ نخست وزیری پاکستان با محمد شهباز شریف دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | پارک کی جون سفیر کره جنوبی در اسلام آباد طی حضور در کاخ نخست وزیری پاکستان با محمد شهباز شریف دیدار و گفتگو کرد.

سفیر کره جنوبی در این دیدار تصدی پست نخست وزیری پاکستان را برای دومین بار به نمایندگی از رهبری کره به محمد شهباز شریف تبریک گفت.

نخست وزیر پاکستان ضمن تشکر از رهبری کره جنوبی به دلیل ارسال پیام تبریک، تمایل خود را بر توسعه همکاری و تقویت بیشتر روابط دوجانبه با کره جنوبی ابراز کرد و گفت: روابط پاکستان و کره جنوبی در زمینه تجارت و سرمایه گذاری عمیق است.

وی با اشاره به آغاز همکاری اقتصادی میان دو کشور در اوایل دهه 1960، تحول چشمگیر اقتصاد کره جنوبی از طریق فناوری مدرن را ستود و بیان کرد: پاکستان مشتاق است از تجربیات کره در زمینه های صنعت، توسعه صنایع در مقیاس کوچک، فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی بهره مند شود.

محمد شهباز شریف همچنین پیشنهاد مبادله هیأت های تجاری بین سئول و اسلام آباد برای ترویج تجارت دوجانبه و افزایش صادرات نیروی انسانی ماهر از پاکستان برای تامین نیازهای منابع انسانی کره را ارائه کرد و به وزرای کابینه مربوطه دستور داد تا با کره برای کشف فرصت های جدید در کنار سرمایه گذاری های موجود توسط شرکت های کره ای، همکاری کنند.

نخست وزیر همچنین از یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی برای یک سفر رسمی به پاکستان دعوت به عمل آورد.

در پایان این نشست سفیر کره جنوبی ضمن تشکر از نخست وزیر پاکستان، ابراز تمایل دولت کره برای افزایش همکاری های دوجانبه با پاکستان در زمینه های مختلف مورد علاقه دوجانبه به ویژه تجارت، سرمایه گذاری، فناوری اطلاعات، فرهنگ، گردشگری و روابط مردمی را اعلام کرد.

ارسال نظر

 
1