خبر فوری

 
بی ال اف مسئولیت حملات مختلف علیه ارتش پاکستان را بر عهده گرفت
کد خبر :576567478

14:57 1402/05/24


برچسب ها : ارتش پاکستان, اردوگاه ارتش پاکستان, ایست و بازرسی, تجزیه طلب, جبهه آزادی بخش بلوچستان, حمله مسلحانه, سرگرد گهرام بلوچ, گروه های مسلح بلوچ,

جبهه آزادی بخش بلوچستان از سازمان‌های تجزیه طلب مسلح بلوچ در بیانیه‌ای مسئولیت حملات مختلف به جشنواره ورزشی تحت حمایت ارتش پاکستان در شهر خاران را برعهده گرفت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جبهه آزادی بخش بلوچستان از سازمان‌های تجزیه طلب مسلح بلوچ در بیانیه‌ای مسئولیت حملات مختلف به جشنواره ورزشی تحت حمایت ارتش پاکستان در شهر خاران را برعهده گرفت.

سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در این بیانیه اعلام داشت: فدائیان بلوچ ما مورخه 13 اوت(22 مرداد) جشنواره ورزشی تحت حمایت ارتش پاکستان در شهر خاران را در دو نقطه مختلف هدف قرار دادند.

وی افزود: فدائیان بلوچ در نخستین حمله یک مراسم در حال اجرا در نزدیکی استادیوم شهید نواب اکبر بگتی را هدف قرار داده و بلافاصله پس از آن به یک مراسم دیگر در کالج پسرانه خاران نیز حمله نمودند.

سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان خاطرنشان کرد: فدائیان بلوچ همچنین حوالی ساعت 10 دیشب دفتر معاون کمیسر سوراب را در حین انجام تدارک برای برگزاری مراسم جشن به اصطلاح آزادی با نارنجک دستی هدف قرار دادند.

وی گفت: فدائیان جبهه آزادی بخش بلوچستان همچنین روز یکشنبه مورخه 13 اوت(22 مرداد) اردوگاه ارتش اشغالگر پاکستانی واقع در منطقه تنک از توابع بخش مشکه را در حین آمادگی برای برگزاری مراسم جشن آزادی پاکستان با استفاده از سلاح‌های سنگین و آرپی‌جی مورد حمله قرار دادند، گلوله‌های آرپی‌جی شلیک شده به داخل محوطه اردوگاه اصابت گردید که منجر به هلاکت دو نظامی ارتش پاکستان و زخمی شدن سه تن دیگر شد.

وی افزود: بلافاصله پس از این حمله چند دستگاه آمبولانس برای انتقال اجساد کشته شدگان و مجروحان در اردوگاه مذکور حضور یافتند و ارتش اشغالگر پاکستان نسبت به لغو تمامی مراسمات جشن آزادی وادار گردید و همچون گذشته با اتخاذ خوی وحشیانه خود با یورش به مناطق مسکونی نسبت به پوشش گذاشتن به این شکست خود تلاش نمود.

سرگرد گهرام بلوچ گفت: همچنین در یک حمله دیگر در حوالی ساعت 10 صبح روز گذشته(دوشنبه) فدائیان بلوچ ما اردوگاه ارتش پاکستان واقع در منطقه هندکی بخش مشکه را به وسیله آرپی‌جی هدف قرار دادند که یک نظامی ارتش اشغالگر کشته و دو تن دیگر نیز زخمی شدند.

وی خاطرنشان کرد: فدائیان جبهه آزادی بخش بلوچستان علاوه بر این اردوگاه ارتش اشغالگر پاکستان در منطقه گورکوپ هدف قرار دادند که در نتیجه آن دو نظامی کشته و سه فرد دیگر زخمی شدند.

سخنگوی بی ال اف گفت: فدائیان بلوچ همچنین ساعت 7:30 شامگاه روز دوشنبه 14 اوت(23 مرداد) اردوگاه ارتش پاکستانی در منطقه سهروردی در بخش گورکوپ را نیز به وسیله سلاح‌های سنگین هدف قرار دادند، راکت‌های شلیک شده به داخل محوطه اردوگاه اصابت گردید که در نتیجه آن دو نظامی ارتش دشمن کشته و سه تن دیگر نیز زخمی شدند.

وی افزود: این حمله در زمانی صورت گرفت که نیروهای ارتش در حال برگزاری مراسم جشن به اصطلاح آزادی بودند، دو راکت به صورت دقیق به داخل اردوگاه اصابت گردید و بعد از آن فدائیان بلوچ پاسگاه‌های نگهبانی اردوگاه را نیز هدف گرفتند.

وی در پایان تصریح کرد: جبهه آزادی بخش بلوچستان مسئولیت این حملات را بر عهده می‌گیرد و حملات علیه نیروهای دشمن تا زمان آزادی بلوچستان تداوم خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1