خبر فوری

 
یورش شبانه نیروهای امنیتی به خانه ای در کراچی در ارتباط با پرونده آصف مرچنت
کد خبر :575846739

15:11 1403/05/19


برچسب ها : آصف مرچنت, پاکستان و آمریکا, دونالد ترامپ, سازمان اطلاعات پاکستان, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, شیعه, شیعیان پاکستان, شیعیان کراچی, کراچی,

ماموران سرویس های اطلاعاتی پاکستان در ارتباط با پرونده آصف مرچنت شهروند پاکستانی بازداشت شده در آمریکا، شب گذشته به خانه ای در شهر کراچی یورش برده و اهالی این خانه را با خود به همراه بردند.


کراچی: به گزارش راز نیوز| ماموران سرویس های اطلاعاتی پاکستان در ارتباط با پرونده آصف مرچنت شهروند پاکستانی بازداشت شده در آمریکا، شب گذشته به خانه ای در شهر کراچی یورش برده و اهالی این خانه را با خود به همراه بردند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در پی انتشار خبری از سوی مقامات آمریکا مبنی بر بازداشت یک فرد 46 ساله تبعه پاکستان در ارتباط با پرونده ترور نافرجام دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، ماموران سرویس های اطلاعاتی پاکستان شب گذشته به خانه ای در منطقه رضویه شهر کراچی یورش بردند.

نیروهای اطلاعاتی طی این عملیات فردی به نام اقبال را به همراه 3 زن دستگیر و با خود به زندان های اطلاعاتی منتقل نمودند.

لازم به ذکر است 2 روز قبل وزارت دادگستری آمریکا طی بیانیه ای اعلام داشت سازمان اف بی ای آمریکا مورخه 12 ژوئیه آصف مرچنت را به دلیل برنامه ریزی احتمالی برای انجام عملیات ترور به نمایندگی از دولت ایران علیه مقامات بلندپایه دولت آمریکا از جمله دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور تحت بازداشت قرار داده است.

به ادعای مقامات آمریکا این بازرگان پاکستانی پیش از عزیمت به آمریکا از مبدا پاکستان، در ایران حضور داشته و خانواده وی نیز در حال حاضر در ایران اقامت دارند.

مقامات آمریکایی همچنین مدعی شدند: سازمان اف بی ای چند هفته پیش از سوء قصد نافرجام علیه دونالد ترامپ در 13 ژوئیه(23 تیرماه) تحقیقاتی را در خصوص این بازرگان پاکستانی انجام داده بود و مقامات اف بی ای به سرویس مخفی اطلاع داده بودند که تدابیر امنیتی خود در اطراف رئیس جمهور سابق را افزایش دهند.

ارسال نظر

 
1