خبر فوری

 
 
تاکید شهباز شریف بر توسعه و متنوع سازی روابط دوجانبه میان پاکستان و امارات در گفتگوی تلفنی با محمد بن زاید
کد خبر :575323435

10:55 1401/10/14


برچسب ها : پاکستان و امارات متحده عربی, رئیس امارات متحده عربی, شیخ محمد بن زاید آل نهیان, گفتگوی تلفنی, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با رئیس امارات متحده عربی بر متنوع سازی و توسعه روابط دوستانه میان اسلام آباد و ابوظبی تاکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با رئیس امارات متحده عربی بر متنوع سازی و توسعه روابط دوستانه میان اسلام آباد و ابوظبی تاکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان روز گذشته با شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی به صورت تلفنی به رایزنی پرداخت.

دو طرف در این گفتگوی تلفنی نسبت به تعمیق مناسبات و ارتقای همکاری و نیز متنوع سازی روابط دیرینه میان پاکستان و امارات متحده عربی توافق کردند.

نخست وزیر پاکستان از حمایت های مالی دولت امارات متحده عربی از پاکستان در جریان سیل اخیر در این کشور که در نتیجه تغییرات اقلیمی به وقوع پیوست تقدیر و تشکر نمود.

وی سپس به تشریح جزئیات نشست بین المللی با محوریت بررسی پیامدهای منفی تغییرات آب و هوایی بر پاکستان که  19 دی ماه در ژنو برگزار خواهد شد پرداخت و خواستار شرکت هیئت عالی رتبه اماراتی در این نشست شد.

در ادامه شیخ محمد بن زاید آل نهیان حمایت همه جانبه امارات از دستور کار اساسی این نشست را اعلام داشت.

نخست وزیر پاکستان در ادامه این گفتگو با دعوت از رئیس امارات متحده عربی برای سفر به پاکستان اظهار داشت: پاکستان و امارات متحده عربی دارای روابط نزدیک و دوستانه با پیشینه 5 دهه هستند که با ارزش های مشترک فرهنگی و مذهبی به یکدیگر پیوند خورده است.

وی افزود: امارات متحده عربی بزرگترین شریک تجاری پاکستان و منبع بزرگ سرمایه گذاری است.

ارسال نظر

 
1