خبر فوری

 
انوار الحق کاکر در دیدار با رئیس جمهور کنیا خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده قتل ارشد شریف شد
کد خبر :574731293

14:49 1402/07/25


برچسب ها : ابتکار کمربند و جاده, ارشد شریف, انوار الحق کاکر, پاکستان و چین, پاکستان و کنیا, پکن, چین, رئیس جمهور کنیا, روابط اقتصادی, روزنامه نگار, نخست وزیر پاکستان,

انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان در راس هیئتی برای شرکت در سومین نشست بین المللی "ابتکار کمربند و جاده" به شهر پکن پایتخت کشور چین سفر نمود.


 

پکن: به گزارش راز نیوز | انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان در راس هیئتی برای شرکت در سومین نشست بین المللی "ابتکار کمربند و جاده" به شهر پکن پایتخت کشور چین سفر نمود.

وی همچنین در جریان این سفر و در حاشیه نشست بین المللی ابتکار کمربند و جاده، ابتدا با ویلیام روتو رئیس جمهور کنیا دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست، مقامات دو کشور موضوعات مختلفی از جمله توسعه روابط میان پاکستان و کنیا در زمینه های تجارت، سرمایه گذاری، آموزش و ارتباطات بین مردم را مورد بحث و رایزنی قرار دادند.

آنها همچنین بر لزوم بهره مندی کامل از ظرفیت های تجاری با توسعه همکاری های اقتصادی میان دو کشور تاکید و توافق کردند.

در همین حال، انوار الحق کاکر خطاب به رئیس جمهور کنیا بیان کرد: پاکستان به عنوان یکی از اعضای وابسته به ابتکار کمربند و جاده (BRT)، مشتاق همکاری با سایر کشورهای عضو این پروژه، از جمله کنیا، در پروژه ها و ابتکارات توسعه است.

نخست وزیر موقت پاکستان خواستار تسهیل تیم تحقیقات مشترک ویژه از سوی دولت کنیا برای نهایی شدن پرونده قتل ارشد شریف روزنامه نگار پاکستانی شد.

پس از سخنان انوار الحق کاکر، ویلیام روتو علاقه خود را به بهره مندی از تجربیات پاکستان در بخش های کشاورزی و بهداشت ابراز کرد.

در پایان نیز، نخست وزیر موقت پاکستان و رئیس جمهور کنیا از یکدیگر برای سفر به کشورهایشان دعوت به عمل آوردند که مورد پذیرش هر دو طرف واقع شد.

 

بیشتر بخوانید: قتل مرموز ارشد شریف روزنامه نگار منتقد ارتش پاکستان در کنیا

ارسال نظر

 
1