خبر فوری

 
 
شهادت 4 فرد دیگر شیعه درپی تداوم درگیری ها در پاراچنار / کوبیده شدن طبل جنگ از سوی عنصر تکفیری تروریستی منطقه
کد خبر :5682288

11:09 1402/08/07


برچسب ها : اشغال اراضی, افراد تکفیری, پاراچنار, شیعه کشی, شیعیان پاکستان, عناصر تروریستی و تکفیری سپاه صحابه, کرم ایجنسی,

درپی تداوم حملات مسلحانه عناصر تکفیری تروریستی در منطقه کرم، 4 تن از افراد شیعه در دفاع از روستا و اراضی خود در بالشخیل، به شهادت رسیدند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| درپی ادامه درگیری ها در منطقه کرم ایجنسی طی تداوم حملات از سوی عناصر تکفیری علیه شیعیان، 4 تن از دیگر افراد شیعه به شهادت رسیدند.

براساس جزئیات منتشر شده، صداقت حسین، ناصر حسین، جمیل حسین و محمد حسین طی درگیری با عناصر مسلح تکفیری در روستای بالشخیل، به شهادت رسیدند که درحال حاضر تعداد شهدای افراد شیعه در طول این درگیری های شش روزه به 16 نفر افزایش یافته است.

به گفته گزارش های منتشر شده، این حملات علیه مناطق شیعه نشین درحالی صورت می گیرد که علاوه بر مسدود بودن مسیرها و اینترنت، نیروهای امنیتی نیز هیچگونه اقدامی برای مهار این حملات انجام نمی دهند.

بخوانید: شهادت هفت نفر دیگر از شیعیان پاراچنار پاکستان طی تیراندازی عناصر تروریستی تکفیری

شایان ذکر است منطقه کرم ایجنسی از دیرباز با مسئله اشغال اراضی از سوی عناصر تکفیری فرامرزی ساکن شده در این منطقه مواجه است که این امر در دفعات متعدد در هرسال منجر به درگیری ها و حملات مسلحانه و شلیک خمپاره از سوی عناصر تکفیری علیه مناطق شیعه نشین می شود. به گفته رهبران محلی، افراد شیعه باوجود در دست داشتن اسناد و مدارک مالکیت اراضی از جمله حکم دادگاه عالی ایالت، هر از گاهی با حملات عناصر تکفیری جهت اشغال اراضی مواجه می شوند که این مدارک و اسناد هرچند به مقامات ذیربط و دولت محلی نیز نشان داده شده اند، اما نهادهای مربوطه هیچگاه برای حل کامل و دائمی این مسئله گامی برنداشته اند که عدم دخالت دولت و نهادهای امنیتی در این مسئله، باعث بروز سوالات متعددی در اذهان مردم محلی، شده است.

از طرفی عید نظر فاروقی از عناصر کلیدی تکفیری تروریستی منطقه کرم که همواره بر طبل جنگ کوبیده و سعی در ایجاد ناآرامی در منطقه را دارد این بار از عناصر تکفیری در پاکستان درخواست کرده است تا درعوض لشکرکشی به غزه، به پاراچنار آمده و در جبهه مبارزه علیه شیعیان مشارکت کنند و خداوند این جبهه را در عوض جبهه فلسطین برای آنها باز کرده است. وی مدعی است که این درگیری ها درپی توهین یکی از افراد شیعه به معاویه بن ابوسفیان آغاز شده است.

بخوانید: شهادت دو جوان شیعه درپی تیراندازی عناصر تکفیری در پاراچنار

این درحالی است که به گفته یکی از رهبران سیاسی محلی، حمله مسلحانه به روستای بالشخیل درحالی صورت گرفته است که ساکنان این روستا در تلاش برای ساخت مسجد و حسینیه ای در املاک خود بودند، اما عناصر تکفیری تروریستی که به دنبال درگیری های مسلحانه برای اشغال اراضی در منطقه می باشند، به این بهانه که این اقدام غیرقانونی است و ساخت و ساز در زمین های آنها صورت گرفته است، حمله را آغاز کردند.

اما ناگفته نماند که این چنین عناصر تکفیری تروریستی که پیش از این نیز این خبرگزاری اسنادی مبنی بر همکاری عید نظر فاروقی با سازمان های اطلاعاتی جهت ایجاد ناامنی در منطقه کرم، به اشتراک گذاشته است، تنها به بهانه های واهی و باکوبیدن بر طبل جنگ، همواره سعی کرده اند تا منطقه را برای شیعیان ناامن سازند.

شایان ذکر است که شیعیان پاراچنار نه تنها با این عناصر تکفیری تروریستی، بلکه با تروریسم فرامرزی از خاک افغانستان چون طالبان و داعش نیز مبارزات مستمری بدون تکیه یا حمایت از نهادهای امنیتی پاکستان، داشته اند؛ به گفته تحلیلگران، نهادهای اطلاعاتی پاکستان هر از گاهی با شعله ور کردن آتش این درگیری ها، سعی دارند تا منطقه را از حضور شیعیان پاکسازی کنند که تاکنون نه تنها موفق به این امر نبوده اند، بلکه شیعیان محلی همواره با تروریسم درون و برون مرزی به مبارزه پرداخته و از خود و خاکشان دفاع کرده اند.

بخوانید: ادامه تنش در پاراچنار با چراغ سبز ارتش پاکستان

ارسال نظر

 
1