خبر فوری

 
 
تاکید اسلام آباد و کابل در خصوص افزایش همکاری‌های دوجانبه در زمینه آموزش
کد خبر :563629078

12:39 1401/11/04


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, سرپرست وزارت تحصیلات عالی افغانستان, سفارت پاکستان, مولوی ندا محمد ندیم, کابل,

در جریان دیدار کاردار سفارت پاکستان با سرپرست وزارت تحصیلات عالی افغانستان دو طرف نسبت به ارتقای همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های آموزشی توافق نمودند.


کابل: به گزارش راز نیوز| در جریان دیدار کاردار سفارت پاکستان با سرپرست وزارت تحصیلات عالی افغانستان دو طرف نسبت به ارتقای همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های آموزشی توافق نمودند.

بر اساس جزئیات اعلام شده، سیف الله خان کاردار سفارت پاکستان در کابل روز گذشته با مولوی ندا محمد ندیم سرپرست وزارت تحصیلات عالی افغانستان دیدار و پیرامون امور مختلف میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت.

مولوی ندا محمد ندیم سرپرست وزارت تحصیلات عالی افغانستان در این دیدار با بیان اینکه پاکستان و افغانستان دو کشور همسایه و دارای مشترکات مذهبی و فرهنگی هستند بر لزوم ایجاد روابط دوستانه دوجانبه و تبادل تجارب علمی و تحقیقاتی میان دو کشور تأکید ورزید.

وی همکاری پاکستان در زمینه حل مشکلات دانشجویان افغانی مشغول به تحصیل در پاکستان و افزایش سهم بورسیه برای دانشجویان افغان را خواستار شد.

در ادامه سیف الله خان کاردار سفارت پاکستان در کابل نیز نسبت به حل مشکلات دانشجویان افغانی مقیم پاکستان اطمینان بخشی نمود و همکاری وزارت تصحیلات عالی افغانستان را نیز در این زمینه درخواست نمود.

دو طرف در ادامه گفتگوها در خصوص بهبود روابط علمی و آموزشی، ارائه تسهیلات در زمینه صدور روادید تحصیلی و تبادل تجارب علمی میان دو کشور بحث و تبادل نظر نمودند.

ارسال نظر

 
1