خبر فوری

 
وزیر دارایی پاکستان: بانک توسعه آسیایی شریک اصلی توسعه پاکستان است
کد خبر :562317276

14:13 1402/04/29


برچسب ها : ADB, اصلاحات, پاکستان و بانک توسعه آسیا, محمد اسحاق دار, وزیر خزانه داری پاکستان, وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان, کمک مالی,

هیئتی از بانک توسعه آسیایی به سرپرستی یانگ یی مدیر کشوری بانک با سناتور محمد اسحاق دار وزیر دارایی و درآمد های پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئتی از بانک توسعه آسیایی به سرپرستی یانگ یی مدیر کشوری بانک با سناتور محمد اسحاق دار وزیر دارایی و درآمد های پاکستان دیدار کرد.

در این نشست طارق باجوا دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان برای دارایی و افسران عالی رتبه بخش مالی و تیم بانک حضور داشتند.

وزیر فدرال پاکستان در این دیدار با بیان اینکه بانک توسعه آسیایی شریک اصلی توسعه پاکستان است و دولت به برداشتن گام هایی در راستای رشد ثبات اقتصادی ادامه خواهد داد، توضیحاتی در مورد سناریوی اقتصادی فعلی پاکستان و توافقنامه استند بای که اخیرا با صندوق بین المللی پولIMF منعقد شده است، ارائه کرد.

وی در ادامه هیئت اعزامی را از اولویت های اصلاحاتی دولت در زمینه های مشمولیت مالی زنان، افزایش تولیدات داخلی و اصلاحات در بخش انرژی آگاه کرد. در این بین همچنین در مورد تکمیل به موقع پروژه های جاری از طریق کمک های بانک توسعه آسیایی هم تبادل نظر صورت گرفت.

وزیر خزانه داری پاکستان عزم و تعهد پاکستان بر اجرایی سازی به موقع مسئولیت های بین المللی و تکمیل توافق با آی ام اف را ابراز داشت.

یانگ یی ضمن ستودن سیاست ها و اصلاحات ارائه شده از سوی دولت در بخش های اقتصادی مهم جهت دستیابی به اقتصاد پایدار، تحولات مثبت در اقتصاد پاکستان از زمان توافق با صندوق بین المللی پول و تصویب SBA توسط هیئت مدیره صندوق بین المللی پول از جمله عملکرد برجسته بازار سهام، بهبود رتبه جهانی پاکستان و تثبیت روپیه را تبریک گفت.

وی اعلام کرد که بانک به طور ویژه با پاکستان در خصوص امنیت غذایی و احیای زندگی قربانیان سیل همکاری خواهد داشت .

ارسال نظر

 
1