خبر فوری

 

کابل: به زارش راز نیوز | رئیس حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در دیدار با معاون اقتصادی نخست وزیر امارات اسلامی (طالبان افغانستان) در کابل خواستار گسترش روابط تجاری میان دو کشور برادر شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی صفحه مجازی حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در ایکس، مولانا فضل الرحمن در ادامه دیدارهای خود در جریان سفر چهار روزه به افغانستان، ظهر امروز با ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر امارات اسلامی (طالبان افغانستان) در کابل ملاقات نمود.

در این نشست، ملا یعقوب وزیر دفاع، امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه و وزیر تجارت امارات اسلامی (طالبان افغانستان) و دیگر مقامات هیئت حاکمه طالبان حضور داشتند.

در همین حال، مولانا فضل الرحمن رئیس حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان هدف اصلی سفر خود به افغانستان را حل و فصل مسائل و مشکلات میان دو کشور تبیین کرد و گفت: پاکستان خواستار گسترش روابط تجاری با افغانستان مبتنی بر قانون است.

رئیس حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان همچنین بر همبستگی علمای پاکستان با طالبان افغانستان (امارت اسلامی) تأکید کرد.

در همین حال، ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست وزیر امارات اسلامی، افغانستان را کشوری امن و آرام توصیف کرد و خطاب به مولانا فضل الرحمن گفت: سفر شما به افغانستان تأثیرات مثبتی در پی خواهد داشت.

از سوی دیگر، ملا یعقوب وزیر دفاع امارات اسلامی (طالبان افغانستان) سفر مولانا فضل الرحمن به افغانستان را به موقع خواند و افزود: رابطه ما با شما مربوط به امروز نیست؛ بلکه به دوران آبا و اجداد ما بر می‌گردد و ما هرگز بین شما و خود تفاوتی قائل نشدیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که سفر فضل الرحمن به افغانستان منجر به حل و فصل مسائل میان دو کشور شود.

وزیر تجارت امارات اسلامی (طالبان افغانستان) نیز در این دیدار بر تجارت مثبت میان پاکستان و افغانستان تأکید کرد.

در پایان این نشست همچنین فضل الرحمن رئیس حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان از همکاری در تمامی زمینه‌های ممکن با امارت اسلام افغانستان اطمینان داد.

ارسال نظر

 
1