خبر فوری

 
 
بازدید سرکنسول ترکیه از اتاق تجارت و صنعت لاهور
کد خبر :560772298

11:46 1402/07/22


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع لاهور, پاکستان و ترکیه, تجارت, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, سرکنسول ترکیه,

سرکنسول ترکیه در لاهور ضمن بازدید از اتاق بازرگانی و صنعت لاهورLCCI با کاشف انور رئیس آن دیدار کرد.


لاهور: به گزارش راز نیوز| سرکنسول ترکیه در لاهور ضمن بازدید از اتاق بازرگانی و صنعت لاهورLCCI با کاشف انور رئیس آن دیدار کرد.

سرکنسول ترکیه در این نشست با بیان اینکه شورای تسهیل سرمایه گذاری ویژه SIFC پاکستان گام خوبی برای سرمایه گذاری و کشور ها است، گفت: سفارت ترکیه از نزدیک فعالیت های SIFC را زیر نظر دارد و امیدوار است که این ابتکار نتایج خوبی داشته باشد.

وی افزود: این ابتکار موجب جذب سرمایه گذاری خارجی می شود و همچنین حل مشکلات سرمایه گذاران موجود در پاکستان را به همراه خواهد داشت. ترکیه از ظرفیت های پاکستان آگاه است زیرا سرمایه گذاران ترکیه حدود 2 میلیارد دلار در پاکستان سرمایه گذاری کرده اند و نیمی از سرمایه گذاری آن در پنجاب است که امیدواریم به 5 میلیارد دلار برسد. «ما می‌خواهیم مشکلاتی را که سرمایه‌گذاران با آن روبه‌رو هستند، از بین ببریم.» وی افزود که ما در حال نظارت بر PTA با پاکستان هستیم و پس از نتایج PTA به مرحله دوم یعنی FTA خواهیم رفت.

کاشف انور رئیس LCCI، ضمن قدردانی از SIFC، گفت که ما واقعاً مشتاقیم تا سهم معقولی در تجارت کلی ترکیه داشته باشیم. صادرات جهانی ترکیه حدود 225 میلیارد دلار و کل واردات آن در سال 2021 نزدیک به 271 میلیارد دلار بوده است. با در نظر گرفتن آخرین آمار تجارت دوجانبه، متوجه می شویم که سهم پاکستان از کل تجارت ترکیه تنها 0.25 درصد است.

رئیس LCCI معتقد بود که بخش‌های متعددی در پاکستان وجود دارد که هر دو کشور می‌توانند همکاری‌های اقتصادی را افزایش دهند، به‌ویژه بخش داروسازی پاکستان و ثانیاً بخش‌هایی که در SIFC شناسایی شده‌اند که برای سرمایه‌گذاری مشترک بین دو طرف ایده‌آل هستند. سایر بخش‌های کلیدی با حوزه سرمایه‌گذاری مشترک، گردشگری، فناوری اطلاعات، فناوری کشاورزی و انرژی‌های تجدیدپذیر هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که وقتی PTA حسن نیت و دستاوردهای اقتصادی ایجاد کرد، هر دو طرف بتوانند به سمت یک توافقنامه تجارت آزاد جامع تر حرکت کنند.

ارسال نظر

 
1