خبر فوری

 
وزیر دفاع پاکستان: ما حق داریم پایگاه های دشمن در افغانستان را نابود کنیم
کد خبر :559985376

11:24 1403/04/09


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و افغانستان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریسم, خواجه محمد آصف, سهیل شاهین, عملیات نظامی, مبارزه با تروریسم, وزارت دفاع افغانستان, وزیر دفاع پاکستان, کابل,

وزارت دفاع افغانستان در واکنش به اظهارات خواجا آصف وزیر دفاع پاکستان که عملیات فرامرزی برای انهدام پایگاه های تحریک طالبان پاکستان در افغانستان را حق این کشور دانسته است را نابخردانه توصیف کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| خواجا آصف وزیر دفاع پاکستان طی سخنرانی در صحن علنی مجلس با تاکید بر این موضوع که سرزمین افغانستان برای خونریزی در پاکستان مورد استفاده قرار می گیرید بنابراین پاکستان حق دارد پایگاه های دشمنان خود را نابود کند، افزود: اگر دوکشور به دنبال صلح و امنیت هستند، این بهترین اقدام خواهد بود.

وی در واکنش به اعتراضات اپوزیسیون از جمله اعضای حزب تحریک انصاف و رهبران خیبر پختون خوا نسبت به عملیات ثبات قاطع علیه تروریسم، گفت: اگر اپوزیسیون به دنبال ایستادن کنار تروریست ها است، این خواست آنها خواهد بود؛ نباید نسبت به موضوع خونریزی از افغانستان در پاکستان، بازی سیاسی انجام داد.

وزارت دفاع افغانستان با بروز واکنش نسبت به اظهارات خواجا آصف وزیر دفاع پاکستان برای انهدام مخفیگاه های تروریستی در افغانستان، گفته است که سخنان وزیر دفاع پاکستان در زمینه نقض تمامیت ارضی افغانستان، سخنی نابخردانه ای است که می تواند موجب بروز بی اعتمادی شود و هیچکس حق چنین اقدامی را ندارد.

وزارت دفاع افغانستان خطاب به رهبری پاکستان، اظهار کرد: نباید به هیچکس اجازه داد در مورد مسائل حساس اظهارات بیهوده کند.

سهیل شاهین رهبر دفتر سیاسی طالبان افغانستان در دوحه هم در خصوص سخنان خواجا آصف وزیر دفاع پاکستان، بیان داشت که اجازه نمی دهد کسی به افغانستان آسیب برساند.

وی بار دیگر با برجسته سازی این موضوع که خاک افغانستان علیه هیچ کشوری مورد استفاده قرار نمی گیرد، خاطر نشان کرد: دخالت در امور داخلی کشور های دیگر جزو سیاست افغانستان نمی باشد. نه ما به کسی آسیبی می رسانیم و نه اجازه خواهیم داد کسی به ما آسیب برساند.

گفتنی است طالبان افغانستان در پاسخ به درخواست پاکستان برای مقابله با تحریک طالبان پاکستان همواره می گوید که این مسئله امنیتی و داخلی پاکستان است و باید پاکستان خود با ابتکاراتی به مقابله با آن بپردازد.

ارسال نظر

 
1