خبر فوری

 
 
حمله جبهه آزادی بخش بلوچستان به نیروهای ارتش پاکستان در منطقه جهاو
کد خبر :558281598

10:30 1402/08/09


برچسب ها : آواران, ارتش پاکستان, جبهه آزادی بخش بلوچستان, جهاو, درگیری مسلحانه, سرگرد گهرام بلوچ, گروه های مسلح بلوچ, نیروهای امنیتی پاکستان,

در حمله عناصر جبهه آزادی بخش بلوچستان به نیروهای ارتش پاکستان در منطقه جهاو شهرستان آواران دست کم 6 نظامی پاکستانی کشته شدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| در حمله عناصر جبهه آزادی بخش بلوچستان به نیروهای ارتش پاکستان در منطقه جهاو شهرستان آواران دست کم 6 نظامی پاکستانی کشته شدند.

سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام داشت: فدائیان بلوچ ما روز یکشنبه هفتم آبان ماه نیروهای ارتش پاکستان را در منطقه جهاو هدف حمله قرار دادند، در این حمله که حوالی ساعت 2 بعد از ظهر صورت گرفت یکی از پاسگاه‌های نزدیک نیز توسط راکت‌های ما مورد هدف قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: یک تیم تعمیرات رزمی ارتش پاکستان که از مقر گردان ارتش پاکستان واقع در کوهرو به سمت پایگاه شریف در حال حرکت بود در حوالی منطقه بدرنگ نوندره واقع در بخش جهاو توسط فدائیان بلوچ ما هدف یک حمله غافلگیرانه قرار گرفت.

وی افزود: جبهه آزادی بخش بلوچستان طراحی این حمله را به صورت دو تیم جداگانه انجام داد، یک تیم با مهارت تمام مقر گردان ارتش پاکستان در کوهرو و هرگونه تردد نیروهای پاکستانی در این منطقه را تحت رصد داشت. به دنبال کسب گزارش از سوی تیم شناسایی، نیروهای عملیاتی ما در حوالی منطقه بدرنگ از فاصله بسیار نزدیک در مسیر نیروهای پاکستان کمین نمودند و بلافاصله پس از نزدیک شدن نیروهای دشمن به منطقه تحت کنترل ما حمله سنگینی علیه آنان صورت گرفت و هیچ مهلتی به آنان برای حفظ موقعیت داده نشد که در نتیجه آن 6 نظامی پاکستانی در دم به هلاکت رسیدند.

بخوانید: ارتش پاکستان: در درگیری نیروهای امنیتی در آواران دو تروریست به هلاکت رسیدند

سرگرد گهرام بلوچ گفت: منابع وابسته به ارتش پاکستان هلاکت دو تن از نظامیان خود شامل جانشین استوار دوم به نام آصف عرفان ساکن شهرستان اوکاره ایالت پنجاب با سن 27 سال و سرباز عرفان علی ساکن شهرستان سرگودها ایالت پنجاب با سن 22 سال را تأیید نمودند.

وی تصریح کرد: اداره روابط عمومی ارتش پاکستان سعی در پنهان نمودن دیگر جزئیات از تلفات این حمله را دارد، در این حمله هیچ نوع مقاومتی از سوی نیروهای ارتش پاکستان صورت نگرفت و فدائیان بلوچ ما مهلت استفاده از حتی یک گلوله را به آنان نداده و پس از حمله تمامی سلاح‌های دشمن را نیز به غنیمت بردند.

وی گفت: در زمان این حمله از یکی از پاسگاه‌های مستقر در نزدیک محل درگیری اقدام به تیراندازی به سوی فدائیان بلوچ گردید؛ اما فدائیان ما در پاسخ به آن اقدام به شلیک راکت به سوی پاسگاه نموده و تمامی نیروهای دشمن را به پشت دیوارهای پاسگاه راندند.

سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان گفت: پس از این حمله فدائیان بلوچ ما با موفقیت از منطقه خارج شدند.

سرگرد گهرام بلوچ ابراز داشت: اگرچه ارتش پاکستان وقوع این حمله را تأیید نموده است؛ اما همچون گذشته با توسل به دروغ و فریب مدعی کشته شدن دو تن از فدائیان بلوچ در این درگیری شده است و این بیانگر تلاش دشمن برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود است.

وی افزود: بی ال اف در بیانیه‌های گذشته خود نسبت به این حمله هشدار داده بود، حملات مکرر بی ال اف باعث شده است دشمن بسیاری از پاسگاه‌ها و مراکز دیده‌بانی خود را تخلیه نماید.

وی تصریح کرد: دشمن علی رغم دارا بودن تجهیزات و نیروهای گسترده در تمامی جبهه‌های بلوچستان با شکست مواجه شده است. ارتش دشمن تمام زور و قدرت خود را علیه مردم بی‌گناه به کار می‌گیرد و با تشکیل گروه‌های تبهکار و ایجاد اختلاف میان جامعه اجتماعی بلوچ به دنبال اجرایی نمودن توطئه‌های خود در میان مردم بلوچ است. مردم بلوچ باید با صبر و تحمل با فدائیان بلوچ برای بیرون راندن دشمن از سرزمینمان همکاری کنند، تا زمانی که این ارتش اشغالگر در بلوچستان حضور داشته باشد ملت بلوچ در رنج و مشکلات به سر خواهد برد. ملت اطمینان داشته باشد بی ال اف هیچ جبهه‌ای را برای دشمن آزاد نخواهد گذاشت. ما تمامی توان خود برای محدود نمودن تردد نیروهای دشمن در سرزمین بلوچ را به کار خواهیم بست و این حملات تا زمان آزادی کامل بلوچستان با شدت هرچه بیشتر تداوم خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1