خبر فوری

 
بی ال آ: ارتش و مراسمات جشن آزادی پاکستان را هدف قرار دادیم
کد خبر :55293527

11:16 1402/05/24


برچسب ها : BLA, ارتش آزادی بخش بلوچ, بولان, پذیرش مسئولیت حمله, پنجگور, تجزیه طلب, تربت, جدایی طلب, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ, مستونگ,

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ BLA در بیانیه ای اظهار داشت که فدائیان سازمان ارتش و مراسمات جشن آزادی پاکستان را طی هشت عملیات در نقاط مختلف از ایالت بلوچستان هدف قرار دادند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ BLA در بیانیه ای اظهار داشت که فدائیان سازمان ارتش و مراسمات جشن آزادی پاکستان را در عملیات های مختلف در بولان، تربت، پنجگور، قلات و مستونگ طی هشت حمله هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن 4 نظامی و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.

به گفته سخنگو: شبه نظامیان روز گذشته (23 مرداد) درحالی افراد برگزار کننده مراسم جشن آزادی پاکستان در کولپور بولان را با نارنجک دستی هدف قرار دادند که درحال جمع شدن نزدیکی هتل ماشاء الله بودند، درپی انفجار تعدادی از افراد زخمی شدند.

وی افزود: شبه نظامیان با  سلاح نارنجک پرتاب چندین گلوله را به سمت پاسگاه مرکزی ارتش اشغالگر پاکستان در منطقه گنا شهر تربت شلیک کردند که منجر به زخمی شدن سه نظامی شد و خساراتی نیز به دشمن وارد آمد.

جیئند بلوچ تصریح داشت که شبه نظامیان شب 23 مرداد طی یورش به ساختمان کارخانه ای در منطقه گوکدان در تربت، دو تن از عوامل ارتش اشغالگر پاکستان به نام های صدام حسین فرزند محمد یاسین ساکن لودهران پنجاب و محمد ثاقب فرزند محمد مرسلین ساکن باولنگر پنجاب را به ضرب گلوله به هلاکت رساندند.

وی گفت: شب گذشته نیروهای ما منزل معاون کمیسر در شهر پنجگور را با پرتاب نارنجک دستی هدف قرار دادند. سخنگو هدف از این اقدام را برگزاری مراسم جشن آزادی پاکستان زیر نظر معاون کمیسر اعلام کرد و گفت: ارتش آزادی بخش بلوچ هشدار می دهد که معاون کمیسر از ارتکاب چنین اعمال ضد ملی آن هم به دستور ارتش اشغالگر اجتناب کند، در غیر این صورت وی شخصا مسئول هرگونه تلفات و خسارات وارده خواهد بود.

 

سخنگو اظهار داشت که شبه نظامیان سازمان شب 23 مرداد درحالیکه نیروهای ارتش اشغالگر درحال گشت در منطقه گچک واقع در پنجگور بودند، هدف قرار دادند که در این حمله خساراتی به دشمن وارد آمد.

جیئند بلوچ بیان داشت که نیروهای ما شب 23 مرداد دیده بانی های اردوگاه مرکزی ارتش اشغالگر پاکستان در منطقه منگچر از قلات را از دوطرف مورد حمله قرار داده و با شلیک چندین گلوله با سلاح نارنجک پرتاب و استفاده از سلاح های جدید، دو نظامی را به هلاکت رساندند. در این حمله تلفات جانی و مالی قابل توجهی به دشمن وارد آمد. پس از حمله، دشمن به جهت های مختلف تیراندازی کرد که در نتیجه یکی ازعشایر به نام عبدالنبی سرمستانی جان خود را از دست داد.

وی در آخر تصریح کرد که فدائیان بی ال آ شب 21 مرداد دو حمله با نارنجک در مستونگ انجام داده و یک خط پلیس و یک دفتر کمیته شهرداری را هدف قرار دادند که خسارات مالی برای پلیس به همراه داشت.

ارسال نظر

 
1