خبر فوری

 
 
دیدار مدیر بخش حمل و نقل بانک توسعه آسیایی با وزیر برنامه ریزی پاکستان
کد خبر :547309882

11:09 1403/07/11


برچسب ها : ADB, احسن اقبال, پاکستان و بانک توسعه آسیا, روابط دو جانبه, وزیر برنامه ریزی توسعه و اقدامات ویژه پاکستان, وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه پاکستان,

گفتگوی طرفین بر محور کمک بانک توسعه آسیایی در حوزه حمل و نقل پاکستان، پروژه های توسعه آتی و چالش های پیش روی آن، متمرکز بود.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| چن چن مدیر بخش حمل و نقل بانک توسعه آسیایی ADB روز سه‌شنبه در صدر هیئتی متشکل از مقامات و کارشناسان عالی رتبه با پروفسور احسن اقبال وزیرنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه پاکستان در اسلام‌آباد دیدار کرد.

گفتگوی طرفین بر محور کمک بانک توسعه آسیایی در حوزه حمل و نقل پاکستان، پروژه های توسعه آتی و چالش های پیش روی آن، متمرکز بود.

وزیر فدرال پاکستان بر اهمیت پروژه های ارتباط جاده ای و ریلی در پاکستان تاکید کرد و گفت که این کشور در مرحله نهایی سازی یک طرح جامع چندوجهی اتصال منطقه ای است. وی ضمن قدردانی از کمک های بانک، خاطر نشان کرد که این همکاری ها موجب توسعه بیشتر پاکستان می شود.

وی طی صحبت در مورد سیل ویرانگر سال 2022 میلادی، تصریح کرد که پاکستان متحمل خسارت 30 میلیارد دلاری شد درحالیکه واکنش جامعه بین المللی ناکافی بود و باید برنامه‌های کلیدی در آموزش، بهداشت و اهداف توسعه پایدار (SDGs) برای رسیدگی به تلاش‌های کاهش سیل، بازسازی شوند.

پروفسور تاکید کرد که بانک توسعه آسیایی سیستم اشتراک دانش را تشکیل دهد تا تمامی کشورها به راحتی بتواننند از تجربیات آن بیاموزند.

هر دو طرف به طور مفصل در مورد تسهیلات مالی چند مرحله ای (MFF) برای پروژه های جاده ای بحث کرده و تعهد خود را برای همکاری در تلاش های آینده در این بخش ابراز کردند.

ارسال نظر

 
1