خبر فوری

 
نقش آفرینی پروژه سی پیک در تأمین نیازهای انرژی و رشد اقتصادی پاکستان
کد خبر :54637628

15:19 1402/11/02


برچسب ها : اسلام آباد, اقتصادی, پاکستان و چین, پروژه سی پیک, دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, روابط دوجانبه, سی پیک, مجموعه سی پیک, معاون وزیر امور خارجه چین, همکاری دوجانبه,

مقامات عالی پاکستان و چین تمایل خود را برای افزایش همکاری دوجانبه در زمینه های اقتصاد، فناوری اطلاعات، کشاورزی و توسعه منابع انسانی ابراز کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | مقامات عالی پاکستان و چین تمایل خود را برای افزایش همکاری دوجانبه در زمینه های اقتصاد، فناوری اطلاعات، کشاورزی و توسعه منابع انسانی ابراز کردند.

بر اساس جزئیات، هیئتی به سرپرستی سان ویدونگ معاون وزیر امور خارجه چین در جریان سفر خود به اسلام آباد، ظهر امروز با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان به گفتگو و رایزنی پرداخت.

دکتر عارف علوی ضمن خوشامدگویی به هیئت، چین را دوست ارزشمند و دیرینه کشورش دانست که همواره در شرایط سخت از پاکستان حمایت کرده است.

وی پاکستان را متعهد به توسعه با کیفیت بالا در پروژه CPEC عنوان کرد و افزود: پروژه های سی پیک (CPEC) تاکنون نقش مهمی در تأمین نیازهای انرژی و رشد اقتصادی پاکستان داشته اند، همچنین همکاری چین در مرحله بعدی CPEC برای توسعه صنعتی پاکستان بسیار مهم خواهد بود.

وی همچنین همکاری های اقتصادی میان دو کشور را موجب تقویت بیشتر روابط دوجانبه خواند و از همکاری چین در ایجاد ثبات اقتصادی در پاکستان کمال تشکر و قدردانی را بجا آورد.

در ادامه رئیس جمهور پاکستان گفت: پاکستان می خواهد از تجارب چین در زمینه های فناوری اطلاعات، آموزش، بهداشت، کشاورزی و فقرزدایی برای توسعه اجتماعی و اقتصادی خود بهره مند شود، همچنین پاکستان و چین در مورد مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی دیدگاه های مشترکی دارند و در مجامع مختلف با یکدیگر همکاری می کنند.

وی بار دیگر تاکید کرد که پاکستان به حمایت از چین در همه موضوعات مهم از جمله سیاست "چین واحد"، تایوان، هنگ کنگ، تبت، سین کیانگ و دریای چین جنوبی ادامه خواهد داد و از چین به دلیل حمایت از موضع اصولی این کشور در مورد توسعه ملی و مناقشه جامو و کشمیر سپاسگزار است.

در همین حال، معاون وزیر امور خارجه چین گفت: پاکستان و چین سابقه طولانی در روابط دوستانه دارند که همواره مستحکم و قوی تر خواهد شد.

وی بر ظرفیت گسترده موجود برای افزایش همکاری در زمینه های مختلف میان دو کشور اشاره کرد و افزود: پروژه های کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) تاکنون نتایج مثبتی به همراه داشته است.

در پایان این نشست سان ویدونگ از سفر رئیس جمهور پاکستان به چین در زمان همه گیری ویروس کووید-19 در مارس 2020 تشکر کرد و گفت: حمایت دکتر عارف علوی از ابراز همبستگی با چین، همیشه در یادها خواهد ماند.

 

ارسال نظر

 
1