خبر فوری

 
ادعای یک خبرنگار پاکستانی مبنی بر نقش شهروند چابهاری در حمله انتحاری علیه اتباع چینی
کد خبر :546131354

14:06 1403/03/12


برچسب ها : ادعا, بندر چابهار, پاکستان و چین, حمله انتحاری, حمله تروریستی, مهندسان چینی,

یک خبرنگار پاکستانی طی پیامی یک شهروند چابهاری را عامل انتحاری حمله تروریستی علیه مهندسان چینی در شمال پاکستان معرفی نموده است.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| یک خبرنگار پاکستانی طی پیامی یک شهروند چابهاری را عامل انتحاری حمله تروریستی علیه مهندسان چینی در شمال پاکستان معرفی نموده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، صفحه کاربری با عنوان «باهوت بلوچ» که عمدتا فعالیت گروه های مبارز بلوچ را پوشش می دهد با انتشار تصویری از یک فرد بلوچ مدعی شد: زبیر احمد بلوچ اهل بندر چابهار ایران وابسته به یکی از گروه های جهادی، عامل اصلی حمله انتحاری علیه مهندسان چینی در شهرستان شانگله ایالت خیبر پختون خوا بود.

 

وی در ادامه پیام خود اظهار داشت: پاکستان به صورت مدوام در حال تلاش برای ارتباط دادن زنجیره های این حمله تروریستی به افغانستان است تا بدین صورت به چین القا نماید که حمله تروریستی علیه مهندسان چینی در افغانستان طرح ریزی شده است، در حالی که حقایق میدانی کاملا برخلاف ادعاهای پاکستان است.

هفتم فروردین ماه سال جاری در حمله انتحاری علیه خودروی حامل مهندسان چینی که برای ساخت سد داسو در منطقه حضور داشتند، 6 نفر از جمله 5 تبعه چینی کشته شدند.

وقوع این حادثه تروریستی واکنش و اعتراضات گسترده مقامات چینی را به همراه داشت و همگی آنها بر انجام تحقیقات فوری و شناسایی و بازداشت تمامی عوامل دخیل در این حادثه تاکید داشتند.

با این حال مقامات پاکستانی در اظهار نظرهای گوناگون خود حلقه های مختلف این حادثه را به افغانستان مرتبط دانسته و مدعی شدند طراحی این حمله در افغانستان صورت گرفته است.

ارسال نظر

 
1