خبر فوری

 
گروه شبه نظامی بلوچ مسئولیت حمله به ارتش و قتل عضو کلیدی جوخه مرگ را برعهده گرفت
کد خبر :546130952

10:07 1403/05/26


برچسب ها : BLA, ارتش آزادی بخش بلوچ, بلوچستان, پذیرش مسئولیت حمله, تجزیه طلب, جوخه مرگ, شبه نظامیان بلوچ, قلات, گروه های مسلح بلوچ, مستونگ,

ارتش آزادی بخش بلوچ از گروه های تجزیه طلب مسلح بلوچ مسئولیت انجام عملیات ها در مستونگ و قلات را برعهده گرفت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ BLA در بیانیه ای با برعهده گرفتن مسئولیت حملات در قلات و مستونگ، اذعان داشت که یکی از جاسوس های نهادهای امنیتی پاکستان که در بازداشت ما قرار داشت را به جرم ارتکاب "خیانت ملی" به هلاکت رساندیم.

وی افزود: شبه نظامیان سازمان شب پنجشنبه پس از حمله با نارنجک دستی به ماموران حاضر در پست نگهبانی، ساختمان اصلی کمپ ارتش در منطقه منگچر واقع در قلات را هم مورد حمله قرار دادند که منجر به زخمی شدن دست کم سه نظامی شد؛ دشمن پس از آن شروع به تیراندازی به سمت مناطق مسکونی کرد.

وی ادامه داد که سرمچار های بلوچ مورخه 11 آگوست برابر 21 مرداد عبید کرد فرزند خدا بخش کرد ساکن سریاب کویته از اعضای کلیدی جوخه مرگ ارتش پاکستان را از منطقه اسلپنجی شهرستان مستونگ بازداشت کردند. این فرد که تحت تعقیب ارتش آزادی بخش قرار داشت، حین بازجویی اعتراف کرد که به دستور ارتش پاکستان مسئولیت مدیریت دسته های شبه نظامی تحت حمایت ارتش و نهادهای امنیتی پاکستان در مَرو، کولپور و دشت را برعهده داشت که به طور مستقیم در عملیات های نظامی ارتش پاکستان همکاری داشتند. وی همچنین به دست داشتن در ربوده شدن واحد کرد و برادر کوچک وی به نام داد محمد کرد و دیگر افراد از منطقه مَرو اعتراف کرد.

سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ تصریح کرد که نامبرده همچنین اعتراف کرده است که ارتش اشغالگر پاکستان به وی برای ارتکاب جرایم دزدی، راهزنی و ربایش برای اخاذی در مناطق تحت تسلط هم اجازه تام داده بود. وی همچنین گفته بود که به طور مستقیم با شفیق مینگل سرکرده جوخه مرگ ارتباط داشته و در حمله سال 2011 میلادی تیپ مجید ارتش آزادی بخش بلوچ به شفیق مینگل، در کمک رسانی به 15 زخمی و رساندن آنها به بیمارستان کمک کرده است.

وی اظهار کرد: عبید کرد از سوی دادگاه ملی بلوچ به جرم خیانت ملی به اعدام محکوم شد که روز چهارشنبه توسط سرمچار ها به سرانجام منطقی خود رسید.

جیئند بلوچ تاکید کرد که حملات ما علیه ارتش پاکستان و شرکای آنها ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1