خبر فوری

 
 
رئیس جمهور پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم می‌کنیم
کد خبر :544061611

10:35 1403/01/23


برچسب ها : آصف علی زرداری, ابراهیم رئیسی, اسلام آباد, پاکستان و ایران, رئیس جمهور ایران, رئیس جمهور پاکستان, رژیم صهیونیستی, عید سعید فطر, گفتگوی تلفنی,

رئیس جمهور پاکستان در گفتگوی تلفنی با همتای ایرانی خود حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس جمهور پاکستان در گفتگوی تلفنی با همتای ایرانی خود حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان و ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در گفتگوی تلفنی روز گذشته خود فرارسیدن عید سعید فطر را به یکدیگر تبریک گفتند.

طبق بیانیه بخش رسانه‌ای دفتر رئیس جمهور پاکستان، آصف علی زرداری در این گفتگوی تلفنی ضمن ابراز نگرانی نسبت به نسل کشی مردم مظلوم غزه و جنایت‌های ضد حقوق بشر رژیم اشغالگر قدس بر لزوم توقف فوری جنگ در این منطقه تأکید کرد.

رئیس جمهور پاکستان اظهار داشت: پاکستان به تعامل خود با ایران در جهت گسترش بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه ادامه خواهد داد.

وی همچنین بر لزوم تبادل اطلاعات میان دو کشور برای مقابله چالش‌های مشترک امنیتی تأکید کرد.

زرداری در پایان این گفتگو از همتای ایرانی خود برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد و آرزوی تندرستی و موفقیت را برای وی و خانواده محترمشان نمود.

در ادامه این گفتگوی تلفنی رئیسی با تبریک عید سعید فطر به دولت و ملت پاکستان و نیز انتخاب مجدد آقای زرداری به ریاست جمهوری پاکستان، روابط فیمابین را عمیق، تاریخی و متکی بر اشتراکات ناگسستنی فراوان در حوزه‌های دینی، اعتقادی، فرهنگی و همسایگی دانست و اظهار امیدواری کرد در دوره جدید روابط دوجانبه در راستای تامین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.

رئیس جمهور ایران ظرفیت‌های متقابل در دو کشور برای گسترش تعاملات را متنوع و فراوان توصیف و تصریح کرد: ایران و پاکستان زمینه‌های بسیار خوبی برای گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های فرهنگی، تجاری و انرژی دارند و جمهوری اسلامی ایران امیدوار است که در مسیر بالفعل کردن این ظرفیت‌ها، گام‌های عملی برداشته شود.

وی ضمن تجلیل از ایمان و غیرت جوانان امت اسلامی در دفع فتنه‌های مختلف از جمله فتنه داعش، تاکید کرد: توسعه روابط دو کشور خوشایند قدرت‌های سلطه‌گر نیست و آنها با فتنه‌انگیزی به دنبال شکاف بین دو ملت و دو کشور اسلامی هستند، اما باید با تقویت همکاری‌ها در مبارزه مشترک با تروریسم، مانع تحقق خواست دشمنان و ارتقای دوستی میان تهران و اسلام‌آباد شویم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش تداوم جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را غمی سنگین برای کشورهای اسلامی و همه آزادگان جهان دانست و بر ضرورت تلاش مشترک کشورهای آزادی‌خواه و مستقل برای اعمال فشار موثر به منظور توقف جنایات این رژیم کودک‌کش تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1