خبر فوری

 
هلاکت 6 تروریست از جمله دو تن از فرماندهان کلیدی گروه تی تی پی در خیبر پختون خوا
کد خبر :543339484

13:02 1403/07/29


برچسب ها : ایالت خیبر پختون خوا, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, عناصر تروریستی, فرماندهان تحریک طالبان پاکستان, لکی مروت, هلاکت, هلاکت تروریست ها, وزیرستان جنوبی,

6 عنصر تروریستی از جمله دو تن از فرماندهان کلیدی تحریک طالبان پاکستان (TTP) در دو واقعه مختلف در وزیرستان جنوبی و لکی مروت ایالت خیبر پختون خوا به هلاکت رسیدند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز | 6 عنصر تروریستی از جمله دو تن از فرماندهان کلیدی تحریک طالبان پاکستان (TTP) در دو واقعه مختلف در وزیرستان جنوبی و لکی مروت ایالت خیبر پختون خوا به هلاکت رسیدند.

بر اساس جزئیات، چهار تروریست از جمله یک فرمانده محلی گروه تروریستی تی تی پی در جریان یک درگیری مسلحانه داخلی بین دو گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در شهرستان وزیرستان جنوبی ایالت خیبر پختون خوا به هلاکت رسیدند.

عناصر تروریستی به هلاکت رسیده شامل یکی از فرماندهان کلیدی گروه تحریک طالبان پاکستان به نام نیاز وزیر ملقب به عمر و سه تن از همدستان او می باشند.

درگیری میان عناصر تروریستی زمانی آغاز شد که منهاج بات سرکرده عناصر تروریستی، که اخیراً از افغانستان وارد پاکستان شده بود، به فضل سرکی خیل وزیر دستور داد تا نیاز وزیر را که از قبیله ادا خیل بود و رهبری عملیات های تروریستی در وزیرستان جنوبی را بر عهده داشت، از بین ببرد.

این درگیری در روستای سرکنده بخش برمل شهرستان وزیرستان جنوبی ایالت خیبر پختون خوا رخ داد، این منطقه در یک سال گذشته شاهد افزایش قابل توجه فعالیت های عناصر تروریستی از جمله حملات به نیروهای امنیتی، پست های پلیس و غیرنظامیان بوده است.

این واقعه همچنین نشان دهنده تنش و درگیری های داخلی در گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان است که منجر به کشته شدن چندین فرمانده کلیدی و ایجاد ترس و وحشت در بین مردم محلی شده است.

همچنین در واقعه دیگر 2 عنصر تروریستی از جمله یک فرمانده محلی تحریک طالبان پاکستان توسط قبیله تختی خیل در شهرستان لکی مروت به درک واصل شدند.

در شهرستان لکی مروت ایالت خیبر پختون خوا، مردم محلی قوم تختی خیل مبارزه مسلحانه خود علیه موج تروریسم را که از دو سال گذشته با قوت تداوم یافته است، آغاز کرده اند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، تنش میان عناصر تروریستی تی تی پی و مردم منطقه تختی خیل یکی از مناطق دورافتاده شهرستان لکی مروت بیش از یک هفته است که ادامه دارد و به همین دلیل مردم مسلح قوم تختی خیل به عناصر تروریستی هشدار داده بودند که هرچه زودتر این منطقه را ترک کنند.

این درگیری زمانی رخ داد که عناصر تروریستی تی تی پی به رهبری فرمانده بلال و مشکور اقدام به ربودن 4 جوان قوم تختی خیل کردند و مردم این منطقه پس از این حادثه به جوش آمده و عملیات پاکسازی عناصر تروریستی در منطقه را آغاز نمودند.

در این عملیات دو عنصر تروریستی از جمله فاتح یکی از فرماندهان کلیدی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان به دست قوم تختی خیل به هلاکت رسیدند و همچنین این عملیات منجر به زخمی شدن یکی از شهروندان این منطقه شد.

از سوی دیگر فردی به نام سبزعلی یکی از اعضای کمیته صلح قوم تختی خیل به ضرب گلوله افراد مسلح ناشناس در شهرستان لکی مروت کشته شد.

ارسال نظر

 
1