خبر فوری

 
 
تاکید اسلام آباد و واشنگتن بر عزم خود برای گسترش مناسبات دوجانبه در تمامی زمینه ها
کد خبر :542160808

10:05 1403/06/29


برچسب ها : استوارنامه, پاکستان و آمریکا, جو بایدن, رئیس جمهور آمریکا, رضوان سعید شیخ, سفیر پاکستان, سفیر پاکستان در آمریکا,

سفیر پاکستان و رئیس جمهور آمریکا در دیدار با یکدیگر بر عزم خود برای گسترش مناسبات دوجانبه و ارتقای روابط در تمامی زمینه های مورد علاقه تاکید کردند.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| سفیر پاکستان و رئیس جمهور آمریکا در دیدار با یکدیگر بر عزم خود برای گسترش مناسبات دوجانبه و ارتقای روابط در تمامی زمینه های مورد علاقه تاکید کردند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، طی مراسمی رسمی که در محل بلر هاوس در واشنگتن آمریکا برگزار گردید رضوان سعید شیخ به عنوان سی امین سفیر پاکستان در واشنگتن، استوارنامه خود را به جو بایدن رئیس جمهور این کشور تقدیم نمود.

سفیر پاکستان در این نشست پیام دوستانه و صلح آمیز رئیس جمهور، نخست وزیر و مردم پاکستان برای ملت و دولت آمریکا را ابلاغ نمود.

وی سپس طی سخنانی اظهار داشت: پاکستان و آمریکا دارای روابط تاریخی مبتنی بر همکاری دیرینه بوده و بنیان های جدیدی برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه گذاشته شده است.

وی با اشاره کمک های آمریکا برای پاکستان و بویژه کمک های ارائه شده در مراحل نخستین تشکیل پاکستان گفت: دو کشور در حال تقویت بیش از پیش روابط خود هستند و همکاری های دو کشور در زمینه هایی همچون تغییرات اقلیمی، انرژی، صنعت، تجارت و سرمایه گذاری رو به گسترش است.

وی خاطرنشان کرد: تمام توجه ما بر روی مشارکت اقتصادی پاکستان و آمریکا متمرکز شده است و آمریکا همچنان بزرگترین بازار برای صادرات محصولات پاکستانی به شمار می رود.

سفیر پاکستان با اشاره به ظرفیت های تجاری گسترده موجود میان دو کشور تصریح کرد: پاکستان آماده افزایش حجم تجارت خود با آمریکا و همکاری در جهت سرمایه گذاری آمریکا در بخش های انرژی تجدید پذیر، فناوری سبز، صنعت، بسترهای دیجیتال، آموزش عالی و دیگر زمینه ها است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت نقش جامعه شهروندان پاکستانی مقیم آمریکا، آنها را به یک پل میان دو کشور تمثیل نمود.

در ادامه این دیدار جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ضمن خوشامدگویی به سفیر پاکستان برای بازگشت مجدد به واشنگتن اظهار داشت: حضور آقای رضوان سعید شیخ از چندین جهت حائز اهمیت است.

وی گفت: این امر بیانگر وابستگی متداوم ما برای تبادل فرهنگی، روابط مردمی، همکاری امنیتی، روابط اقتصادی و دوستی با قدمت بیش از 75 سال میان دو کشور است. مشارکت مستحکم ما برای امنیت مردم ما و تمام افراد جهان بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا برای مقابله با چالش های منطقه ای و جهانی در کنار پاکستان حضور خواهد داشت، روابط میان دو کشور برای ثبات و امنیت منطقه بسیار مهم است، ما همکاری پاکستان و آمریکا برای مقابله با تهدیدات تروریسم را ارج می نهیم.

جو بایدن ضمن تاکید مجدد بر تمایل خود برای تقویت بیشتر روابط میان دو کشور تصریح کرد: ما خواهان پیشبرد دستور کار مشترک میان دو کشور و همکاری با سفیر پاکستان در راستای تقویت روابط هستیم.

ارسال نظر

 
1