خبر فوری

 

کراچی: به گزارش راز نیوز | شیعیان پاکستان بار دیگر صدای خود را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین علیه جنایات بی وقفه رژیم غاصب صهیونیستی در جای جای این سرزمین بلند کردند.

شیعیان و رؤسای احزاب و تشکل های شیعه با مدیریت انجمن ناصران فلسطین بعد از اقامه نماز جمعه مورخ 26 آبان (17 نوامبر)، تظاهراتی را در حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع غزه علیه رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی در مناطق مختلف ایالات بلوچستان و سند برگزار کردند.

شیعیان در این تظاهرات خواستار توقف فوری جنایات جنگی علیه مردم مظلوم غزه، عملکرد سریع کشورهای اسلامی و ارتش آنان در برابر متجاوزان همچنین محاکمه حاکمان اسرائیلی و آمریکایی در دیوان بین المللی دادگستری به دلیل قتل عام فلسطینیان شدند.

مناطقی که میزبانی تظاهرات دفاع از مردم فلسطین را بر عهده داشتند شامل منطقه کهارادر و شهرک استیل شهر کراچی، شهرستان حیدرآباد، منطقه رانی پور و هنگورجا از ایالت سند و شهر کویته و شهرستان جهل مگسی و شهرستان دیره مراد جمالی از ایالت بلوچستان و شهر کوت ادو و منطقه محمود کوت از شهرستان ملتان ایالت پنجاب می باشند.

بر اساس جزئیات، بعد از اقامه نماز جمعه در مسجد جامع خواجه اثناء عشری واقع در منطقه کهارادر شهر کراچی ایالت سند تظاهراتی با سخنرانی حجت الاسلام سید حسن رضا رضوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان و مولانا سجاد حاتمی دبیرکل شورای علمای شیعه کراچی در این منطقه برگزار شد.

همچنین در شهرستان حیدرآباد ایالت سند شیعیان با در دست داشتن پلاکاردهای ضد رژیم صهیونیستی شعار "مرگ بر اسرائیل" و  "زنده باد فلسطین" سر دادند و همچنین تصاویر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم کودک کش صهیونیستی و جو بایدن رئیس جمهور جنایتکار آمریکا نیز در این مراسم به آتش کشیده شد.

 شهر کویته ایالت بلوچستان نیز یکی از شهرهای بزرگ میزبان این رویداد و راهپیمایی اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین بود. در این راهپیمایی علمای اهل تشیع از جمله حجت الاسلام مقصود علی دومکی دبیر تشکیلات مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان به سخنرانی علیه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی پرداختند.

این راهپیمایی در شهر کویته نیز با همکاری علمای برجسته شیعه از جمله شیخ ولایت حسین جعفری معاون دبیر تشکیلات مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان در ایالت بلوچستان، حجت الاسلام سهیل اکبر شیرازی امام جمعه کویته، عباس زیدی دبیر دفتر تشکیلات مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان در ایالت بلوچستان، حجت الاسلام غلام حسنین وجدانی برگزار شد.

شیعیان منطقه گنداواه شهرستان جهل مگسی ایالت بلوچستان نیز بعد از اقامه نماز جمعه در حسینیه مرکزی نقویه با تظاهرات خود را با سخنرانی مولانا سعید احمد سعیدی، مولانا امجد علی محسنی، مولانا غلام مصطفی عابدی، ،مولانا علی نواز عرفانی و سایر علما آغاز کردند و شعارهایی در حمایت از مردم مظلوم فسطین و علیه رژیم اشغالگر اسرائیل سر دادند.

ارسال نظر

 
1