خبر فوری

 
پاکستان حمله مهاجرین افغان علیه کنسولگری خود در آلمان را به شدت محکوم کرد
کد خبر :532497828

15:05 1403/04/31


برچسب ها : پاکستان و آلمان, پاکستان و افغانستان, پناهندگان افغان, محکوم, محکوم کردن, وزارت امور خارجه پاکستان, کنسولگری پاکستان,

پاکستان حمله یک باند افراطی به کنسولگری خود در فرانکفورت آلمان و ناکامی مقامات آلمانی در حفاظت از امنیت اماکن نمایندگی کنسولی را به شدت محکوم کرد.


فرانکفورت: به گزارش راز نیوز | پاکستان حمله یک باند افراطی به کنسولگری خود در فرانکفورت آلمان و ناکامی مقامات آلمانی در حفاظت از امنیت اماکن نمایندگی کنسولی را به شدت محکوم کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیاینه ای اعلام کرد: بر اساس کنوانسیون وین در مورد روابط کنسولی 1963، مسئولیت دولت میزبان، حفاظت از حرمت اماکن کنسولی و تضمین امنیت دیپلمات ها است.

وزارت امور خارجه پاکستان در ادامه بیان کرد: در حادثه روز گذشته، امنیت کنسولگری پاکستان در فرانکفورت نقض شد و جان کارکنان کنسولگری آن به خطر افتاد و در پی این حادثه، ما اعتراض شدید خود را به دولت آلمان اعلام می کنیم.

در همین راستا، پاکستان از دولت آلمان خواست تا اقدامات فوری برای انجام مسئولیت های خود تحت کنوانسیون وین و تضمین امنیت نمایندگی های دیپلماتیک و کارکنان پاکستان در آلمان را اتخاذ کند.

در این بیانیه آمده است: ما همچنین از مقامات آلمان می‌خواهیم اقدامات فوری برای دستگیری و تعقیب افراد دخیل در حادثه دیروز انجام و مسئولین نقص های امنیتی را مورد بازخواست قرار دهند.

پیش از این، سفارت پاکستان در آلمان نیز در صفحه مجازی خود در ایکس اقدام خرابکارانه مذموم در سرکنسولگری پاکستان در فرانکفورت توسط اشرار در 20 ژوئیه 2024 را محکوم کرد.

سفارت پاکستان اعلام کرد: ما با مقامات آلمانی در تماس هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که چنین وضعیتی دوباره پیش نخواهد آمد و اشرار با عواقب قانونی مواجه خواهند شد، همچنین از جامعه خود خواست که صبورباشند و خویشتن داری کنند.

کنسولگری پاکستان روز گذشته 30 تیر (20 ژوئیه) توسط مهاجران افغان در فرانکفورت آلمان مورد حمله قرار گرفت و بر اساس گزارش ها، بیشتر این افراد قبل از مهاجرت به آلمان به عنوان پناهنده در پاکستان بوده اند.

افراط گرایان افغان در اقدامی زشت و زننده، کنسولگری پاکستان را مورد حمله قرار دادند و پرچم این کشور را پایین کشیدند.

از سال 1955 تا کنون در سال 2024 حدود 4 بار سفارت و کنسولگری پاکستان در کابل، قندهار و جلال آباد توسط افغان ها مورد تخریب قرار گرفته است.

 

ارسال نظر

 
1