خبر فوری

 

فیصل‌آباد: به گزارش راز نیوز| رحمت هندراتا کاسوما کاردار سفارتخانه اندونزی در پاکستان روز گذشته طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع فیصل‌آباد طی دیدار و گفتگو با جانشین رئیس و تجار این اتاق، گفت: با توجه به پتانسیل موجود برای سه برابر کردن حجم تجارت پاکستان و اندونزی، به تلاش های مشترک در این زمینه نیازمندیم.

دکتر سجاد ارشد جانشین رئیس اتاق از کاردار و تیم همراه وی در بدو ورود به اتاق بازرگانی و صنعت فیصل‌آباد استقبال کرده و توضیحاتی پیرامون فعالیت های اتاق ارائه کرد.

رحمت هندراتا کاسوما افزود: اندونزی پایتخت خود جاکارتا را به جزیره بورنئو منتقل می کند و سال آینده هفتاد و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک پاکستان و اندونزی را در شهر جدیدی در کالیمانتان شرقی در حال ساخت با هزینه 32 میلیارد دلار جشن خواهیم گرفت.

کاردار تاکید کرد تا تجار فیصل‌آباد با شرکت در نمایشگاه نه تنها از بازار اندونزی بلکه از بازار بزرگ آسه‌آن نیز بهره مند شوند.

وی با ابراز خرسندی از روابط برادرانه سیاسی و اقتصادی دو کشور گفت: بیش از 400 دانشجوی پاکستانی با بورسیه تحصیلی در اندونزی تحصیل می کنند که ممکن است این ظرفیت بیشتر افزایش یابد. وی گفت: سفارت اندونزی راهبرد جدیدی برای روابط بهتر مردم دو کشور در نظر گرفته است که شامل افزایش روابط اقتصادی نیز می شود.

جانشین رئیس اتاق فیصل‌آباد طی گفتگو با کاردار، گفت: فیصل‌آباد در مرکز پاکستان قرار گرفته و از مسیر های زمینی، ریلی و هوایی با کل کشور ارتباط دارد.

وی در ادامه، گفت: تعداد اعضای این اتاق بیش از 9 هزار نفر است که وابسته به 118 بخش اقتصادی و زیر مجموعه اقتصادی هستند. نساجی هویت این شهرستان است که زمینه اشتغال بیش از 40 درصد کارگران پاکستان را فراهم می کند و سهم صنعت نساجی از کل صادرات پاکستان 60 درصد می باشد.

دکتر سجاد ارشد با بیان اینکه پاکستان مقادیر زیادی روغن پالم از اندونزی وارد و به همراه برنج و کانو دیگر محصولات را به این کشور صادر می کند، خاطر نشان کرد: پاکستان می تواند 10 میلیارد دلار برنج و محصولات نساجی را به اندونزی صادر کند و در عین حال امکان صادرات گوشت نیز بسیار زیاد است. وی در ادامه گفت: تراز تجاری به نفع اندونزی است که باید بهبود یابد.

ارسال نظر

 
1