خبر فوری

 
 
گروه مسلح بلوچ: مسئولیت انفجار دوم در کویته و ترور دو فرد را برعهده می گیریم
کد خبر :531907138

11:59 1402/01/22


برچسب ها : BLA, ارتش آزادی بخش بلوچ, انفجار بمب, بلیده, پذیرش مسئولیت حمله, ترور, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ, کویته,

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچBLA در بیانیه ای ضمن پذیرش مسئولیت انفجار دوم در کویته، مسئولیت ترور عامل نیروهای امنیتی و پیمانکار سد در بلیده را برعهده گرفت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچBLA در بیانیه ای ضمن پذیرش مسئولیت انفجار دوم در کویته، مسئولیت ترور عامل نیروهای امنیتی و پیمانکار سد در بلیده را برعهده گرفت.

شایان ذکر است این سازمان روز گذشته (21 فروردین) مسئولیت انفجار اول در کویته علیه خودروی سرپرست پلیس را نیز برعهده گرفته بود که طبق آمار رسانه های رسمی منجر به کشته و زخمی شدن 19 تن شده بود.

جیئند بلوچ در بیانیه امروز سه شنبه (22 فروردین) بیان داشت فدائیان سازمان شب گذشته (21 فروردین) طی حمله انفجاری دوم در کویته، خودروی احسان الله مروت رئیس کلانتری سریاب را در خیابان منیرمینگل نزدیکی خیابان سریاب هدف قرار دادند. درپی این حمله انفجاری 4 نیروی پلیس از جمله رئیس کلانتری زخمی شدند و به خودرو خسارت قابل توجهی وارد آمد.

 

وی در ادامه، گفت: شبه نظامیان سازمان، روز گذشته (21 فروردین) یکی از اعضای گروه تشکیل شده توسط نهادهای امنیتی و ارتش اشغالگر پاکستان در منطقه بلیده به نام جمیل مراد فرزند مراد بخش را در حمله مسلحانه در منطقه بلیکوبی گز، گلی، بلیده هدف قرار دادند.

سخنگو تصریح داشت که نامبرده تحت پشتیبانی ارتش اشغالگر، در رهگیری و شناسایی مسیر های عبوری شبه نظامیان بلوچ و ایجاد رعب میان مردم بلوچ نقش داشت. همچنین برای نیروهای مسلح گروه تحت حمایت ارتش دشمن پناهگاه و دیگر موارد مورد نیاز را فراهم می کرد.

جیئند بلوچ در ادامه اظهار داشت که فدائیان سازمان همچنین در عملیات سوم در بلیده، پیمانکار سد تاپک را مورد حمله قرار دادند. سد مذکور به دستور ارتش اشغالگر پاکستان و توسط شرکت نظامی FWO درحال ساخت می باشد. این سد برای اهداف نظامی درحال ساخت می باشد درحالیکه برای انجام این کار تعداد زیادی از مردم غیربومی را به منطقه آورده اند.

وی ضمن اعلام هشدار به کارکنان در این پروژه، خاطر نشان ساخت که BLA به تمامی افراد مرتبط با این پروژه هشدار می دهد که از آن دوری کنند، زیرا تمامی افراد پروژه های بهره برداری در تیررس ما قرار خواهند گرفت.

سخنگو در پایان تاکید کرد که حملات علیه ارتش دشمن و تمامی شرکای آن تا دستیابی به آزادی کامل وطن، ادامه خواهند داشت.

ارسال نظر

 
1