خبر فوری

 
 
دیدار و گفتگوی وزرای خزانه داری پاکستان و سریلانکا در خصوص مناسبات دوجانبه
کد خبر :530793034

09:56 1401/09/16


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و سریلانکا, محمد اسحاق دار, وزیر خزانه داری پاکستان, وزیر دارایی سریلانکا,

وزرای خزانه داری پاکستان و سریلانکا روز گذشته در دیدار با یکدیگر پیرامون ابعاد مختلف روابط دوجانبه و موضوعات مشترک مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزرای خزانه داری پاکستان و سریلانکا روز گذشته در دیدار با یکدیگر پیرامون ابعاد مختلف روابط دوجانبه و موضوعات مشترک مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شیهان سیما سینگ وزیر مشاور دولت سریلانکا در امور خزانه داری که در پاکستان حضور دارد روز گذشته با سناتور محمد اسحاق دار وزیر خزانه داری پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

در این دیدار که پریانتار تهنایکا معاون وزیر خزانه داری سریلانکا، طارق باجوا دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور خزانه داری و دیگر مسئولان عالی رتبه وزارت خزانه داری پاکستان حضور داشتند دو طرف به بررسی سطح همکاری‌های موجود میان پاکستان و سریلانکا در زمینه‌های مالی پرداختند.

وزیر خزانه داری پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیئت سریلانکایی، وزیر مشاور در امور خزانه داری این کشور را از سیاست‌ها و رویکرد اقتصادی پاکستان آگاه ساخت و گفت: به دلیل سیاست‌های بلندمدت و خردمندانه دولت حاکم، اقتصاد پاکستان توانسته است با موفقیت با پیامدهای منفی بحران سیل ویرانگر مقابله نماید.

وزیر مشاور دولت سریلانکا در امور خزانه داری نیز در این دیدار به تشریح وضعیت اقتصادی کشور خود پرداخت و افزود: سریلانکا در حال حاضر با بحران شدید اقتصادی مواجه است.

وی از نظام منظم، مستحکم و کامل انتقال وجه نقد دیجیتالی و شبکه امنیت اجتماعی در قالب طرح حمایت از درآمد بی‌نظیر(BISP) دولت پاکستان تمجید نمود.

وزیر خزانه داری پاکستان در ادامه عنوان داشت: ارائه هرگونه کمک فنی به سریلانکا و ظرفیت‌سازی در این کشور باعث افتخار خواهد بود.

وی با آرزوی موفقیت برای ملت و دولت سریلانکا، پیشنهاد همکاری و حمایت همه‌جانبه را به وزیر سریلانکایی در این شرایط بحرانی اقتصادی سریلانکا را ارائه داد.

ارسال نظر

 
1