خبر فوری

 
 
ائتلاف شبه نظامیان بلوچ: مسئولیت 25 حمله دیگر در بلوچستان را برعهده می‌گیریم
کد خبر :530728472

11:10 1402/11/20


برچسب ها : ائتلاف نظامی بلوچ راجی آجوئی سنگر, ارتش پاکستان, انتخابات پارلمانی, براس, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ, نیروهای امنیتی پاکستان,

ائتلاف شبه نظامیان جدایی طلب بلوچ موسوم به براس در بیانیه‌ای مسئولیت 25 حمله در نقاط مختلف ایالت بلوچستان پاکستان را بر عهده گرفت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| ائتلاف شبه نظامیان جدایی طلب بلوچ موسوم به براس در بیانیه‌ای مسئولیت 25 حمله در نقاط مختلف ایالت بلوچستان پاکستان را بر عهده گرفت.

بلوچ خان سخنگوی ائتلاف بلوچ راجی آجوئی سنگر(براس) در بیانیه خود از حملات مختلف علیه نیروهای پاکستانی و مراکز اخذ رأی در سطح ایالت بلوچستان خبر داد.

وی در این بیانیه تصریح کرد: فدائیان بلوچ ما ساعت 13:00 امروز پنجشنبه یک کاوران ارتش پاکستان مشتمل بر 3 دستگاه خودرو را در حوالی آپسی کهن در شهرستان کیچ به وسیله سلاح های خودکار و سنگین هدف حمله قرار دادند. در جریان این حمله یکی از خودروهای مذکور مورد هدف قرار گرفت که در نتیجه آن 3 نیروی نظامی کشته و 3 تن دیگر نیز مجروح شدند.

وی افزود: فدائیان بلوچ همچنین در یک عملیات دیگر حوالی ساعت 8 صبح پنجشنبه مرکز اخذ رأی در آپسی کهن را با پرتاب نارنجک هدف قرار دادند.

وی گفت: فدائیان براس ساعت 9 صبح نیز نیروهای پیاده ارتش اشغالگر پاکستانی را در گوک رودان کور واقع در بخش مند شهرستان کیچ هدف حمله مسلحانه قرار دادند که منجر به کشته شدن 2 نظامی دشمن و جراحت 2 تن دیگر شد.

بلوچ خان خاطرنشان کرد: در یک عملیات جداگانه در رودان کوه ایست و بازرسی ارتش اشغالگر پاکستانی هدف حمله مسلحانه فدائیان براس قرار گرفت که خسارات مالی و جانی برای نیروهای دشمن به همراه داشت.

وی گفت: یک صندوق اخذ رأی در منطقه گومازی نیز حوالی ساعت 9 صبح پنجشنبه با پرتاب نارنجک توسط فدائیان ما هدف قرار گرفت، صندوق اخذ رأی مذکور مجدداً حوالی ساعت 10 نیز هدف حمله نارنجکی ما قرار گرفت.

وی افزود: فدائیان ما حوالی ساعت 12 ظهر اردوگاه ارتش اشغالگر پاکستانی در منطقه شاهرک در شهرستان کیچ را نیز مورد حمله قرار دادند که خسارات مالی و جانی به نیروهای دشمن وارد آورد.

سخنگوی براس همچنین از حمله راکتی به مرکز اخذ رأی در منطقه پتهان کور در ساعات نخستین روز پنجشنبه خبر داد و گفت: فدائیان بلوچ ما ساعت 8 صبح مرکز اخذ رأی در گوکدان را نیز هدف شلیک چندین راکت قرار دادند که خسارات شدیدی به مرکز مذکور وارد نمود.

وی افزود: در یک عملیات دیگر مرکز اخذ رأی مذکور مجدداً در حوالی ساعت 16:00 هدف تیراندازی قرارگرفت.

وی گفت: فدائیان براس هم‌زمان مرکز اخذ رأی در منطقه هوزئی از توابع بخش مند را نیز با پرتاب نارنجک هدف قرار دادند.

سخنگوی براس تصریح  کرد: مرکز اخذ رأی در منطقه قلعه در شهرستان خاران نیز حوالی ساعت 10:00 صبح به وسیله بمب کنترل از راه دور هدف قرار گرفت که خساراتی را برای این مرکز به همراه داشت.

وی افزود: صندوق اخذ رأی واقع در شهر خاران در نزدیکی ساعت 11:00 صبح هدف حمله نارنجکی فدائیان بلوچ ما قرار گرفت.

وی همچنین مسئولیت حمله نارنجکی به مرکز اخذ رأی در خدابادان در شهرستان پنجگور را نیز بر عهده گرفت.

وی گفت: پاسگاه ارتش اشغالگر پاکستان که در خانه شهید کاپیتان جهانگیر در گومازی ایجاد شده است را فدائیان بلوچ ما با استفاده از سلاح های سنگین و خودکار هدف قرار دادند که خسارات مالی و جانی برای نیروهای دشمن به همراه داشت.

بلوچ خان گفت: یک کاروان متشکل از نیروهای اشغالگر پاکستان و جوخه‌های مرگ حکومتی شامل 7 دستگاه خودرو در ساعت 22:00 روز چهارشنبه 18 بهمن ماه در حوالی منطقه ناصرآباد شهرستان کیچ توسط بمب کنترل از راه دور مورد حمله قرار گرفت که در نمتیجه آن یک خودروی ارتش اشغالگر منهدم گردید و 4 تن از سرنشینان آن کشته و 2 تن دیگر نیز مجروح شدند.

وی همچنین از حمله نارنجکی فدائیان بلوچ ما چهارشنبه شب مراکز اخذ رأی واقع در منطقه دهل بیدی در شهرستان آواران، منطقه تمپ شهرستان کیچ، منطقه شاهی تمپ، منطقه بهمن، گوکدان، منطقه چاهسر در شهر تربت خبر داد.

سخنگوی ائتلاف براس در ادامه این بیانیه خاطرنشان کرد: فدائیان بلوچ ما روز چهارشنبه 18 بهمن ماه دو مرکز اخذ رأی در شهرستان‌های میهر و دادو در ایالت سند را هدف حمله قرار دادند.

وی گفت: فدائیان بلوچ ما روز دوشنبه 16 بهمن ماه دفتر نور احمد بنگل زهی نامزد انتخاباتی حزب مردم در منطقه کاریز سور در شهرستان مستونگ را هدف حمله نارنجکی قرار دادند.

وی تصریح کرد: فدائیان براس گشت زنی برای شناسایی عناصر حکومتی در مناطق مختلف را ادامه می‌دهند، فدائیان بلوچ ما در این حین چندین جاده و مسیرهای عبور و مرور را نیز مسدود کرده‌اند.

وی گفت: وی در ادامه گفت: دولت اشغالگر در روز انتخابات نمایشی با قلدری و تهدید مردم از طریق عوامل خود در قالب میر، کدخدا، سردار و غیره در سراسر بلوچستان تلاش کرد مردم را از خانه‌هایشان بیرون بکشاند. این عناصر به زودی توسط براس به سزای اعمالشان خواهند رسید.

ارسال نظر

 
1