خبر فوری

 
پاکستان با راه اندازی طرح "میراث سبز" نخست وزیر اتیوپی در شهرهای بزرگ موافقت کرد
کد خبر :530465937

17:51 1403/01/20


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و اتیوپی, تغییرات آب و هوایی, تغییرات اقلیمی, دستیار ویژه تغییرات اقلیمی, سفیر اتیوپی,

اتیوپی و پاکستان با راه اندازی طرح "میراث سبز" دکتر ابی احمد نخست وزیر اتیوپی در شهرهای بزرگ از جمله لاهور، پیشاور، کراچی، کویته، سیالکوت و غیره، موافقت کرده اند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| جمهوری فدرال دموکراتیک اتیوپی (FDRE) و جمهوری اسلامی پاکستان با راه اندازی طرح "میراث سبز" دکتر ابی احمد نخست وزیر اتیوپی در شهرهای بزرگ از جمله لاهور، پیشاور، کراچی، کویته، سیالکوت و غیره، موافقت کرده اند.

امروز دوشنبه جمال بکر عبدالله سفیر اتیوپی با خانم رومینا خورشید عالم هماهنگ کننده نخست وزیر در زمینه تغییرات آب و هوا و هماهنگی محیط زیست، دیدار و از نقش خانم رومینا در آغاز همکاری بین اتیوپی و پاکستان در سال گذشته برای رسیدگی به مسائل مربوط به آب و هوا، تمجید کرد.

وی در ادامه رایزنی، راه اندازی طرح میراث سبز در اسلام آباد که در سال گذشته با حضور وزرای ارشد، مقامات دولتی، هیئت دیپلماتیک، جامعه تجاری، رسانه ها و جامعه مدنی برگزار شده بود را یادآور شد و بر لزوم افزایش همکاری بین دو کشور برای رسیدگی به مسائل اقلیمی از طریق اشتراک مهارت‌ها، فناوری، اطلاعات و دانش تاکید کرد.

سفیر گفت: دولت اتیوپی برای مقابله با مسائل مرتبط با آب و هوا مانند سیل، ناامنی غذایی و موارد دیگر، آماده همکاری و مشارکت با دولت پاکستان است.

جمال بکر خاطرنشان کرد: اتیوپی حمایت همه جانبه خود را از پاکستان در زمینه کاهش تغییرات اقلیمی از طریق انتقال فناوری و به اشتراک گذاری تجربه ارائه خواهد کرد.

هماهنگ کننده نخست وزیر پاکستان با ابراز علاقه به راه اندازی طرح میراث سبز در شهر های مختلف کشور خود، تغییرات اقلیمی را یک پدیده جهانی عنوان کرد و تلاش های مشترک برای مقابله با این تغییرات را از ضرورت و نیاز های روز برشمرد.

وی افزود که دولت پاکستان مشتاق همکاری با اتیوپی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی می باشد.

ارسال نظر

 
1