خبر فوری

 
 
نگرانی کارشناسان پاکستانی از دسترسی تروریست های تحریک طالبان به تسلیحات پیشرفته خارجی
کد خبر :529288577

13:40 1402/09/09


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, بنون, تحریک طالبان پاکستان, تحلیل گر, تسلیحات نظامی, خروج نظامیان آمریکایی, سلاح و مهمات, گروه های تروریستی, نیروهای امنیتی پاکستان,

کارشناسان پاکستانی با ابراز نگرانی نسبت به دسترسی آسان گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان به تسلیحات خارجی آن را خطر بزرگی برای منطقه توصیف نمودند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| کارشناسان پاکستانی با ابراز نگرانی نسبت به دسترسی آسان گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان به تسلیحات خارجی آن را خطر بزرگی برای منطقه توصیف نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، کارشناسان عرصه نظامی طی اظهاراتی، همکاری و حمایت همه جانبه طالبان افغانستان از تحریک طالبان پاکستان و دسترسی این گروه تروریستی به سلاح‌های پیشرفته و مجهز خارجی را مهم‌ترین عامل تشدید حملات تروریستی علیه نیروهای امنیتی پاکستان طی ماه‌های گذشته عنوان کردند.

به گفته کارشناسان اگرچه نبرد گروه تروریستی تحریک طالبان علیه پاکستان از بیش از 2 دهه گذشته ادامه دارد اما موج اخیر حملات تروریستی تهدید بزرگی را برای منطقه کلید زده است، مهم‌ترین نکته در حملات اخیر تروریستی دسترسی آسان و نامحدود تروریست های تحریک طالبان پاکستان به تسلیحات خارجی است.

در عملیات اطلاعاتی روز گذشته نیروهای امنیتی پاکستان در منطقه وزیرستان جنوبی ایالت خیبر پختون خوا که منجر به هلاکت 8 تن از عناصر تروریستی گردید، سلاح‌های مختلف خارجی از جمله سلاح‌های پیشرفته ساخت آمریکا کشف شد، این امر تاییدی بر فرضیه نا امن بودن سلاح‌های برجای مانده نیروهای آمریکایی و ناتو و دسترسی آسان تروریست های تحریک طالبان و دیگر گروه های مسلح به این ذخایر است.

در حملات اخیر تروریستی در مناطقی همچون پیشاور، لکی مروت، بنون و دیره اسماعیل خان، تحریک طالبان پاکستان مجهز به سلاح‌های ساخت آمریکا بود که باعث افزایش قدرت نظامی عناصر این گروه در انجام حملات تروریستی شده است.

آمریکا پس از خروج از افغانستان در اوت 2021 میلادی حجم عظیمی از دپوی تسلیحات پیشرفته آمریکایی به ارزش مالی 7.12 میلیارد دلار را در افغانستان برجای گذاشت که زیرساخت نامنظم طالبان افغانستان باعث گردید گروه های مختلف تروریستی از جمله گروه های مخالف پاکستان به این ذخایر دسترسی پیدا کنند.

ارتش آزادی بخش بلوچ(BLA) از سازمان‌های تجزیه طلب مسلح بلوچ نیز در فوریه 2022 در حملات خود به اردوگاه‌های نیروهای سپاه مرزی در شهرستان‌های نوشکی و پنجگور از سلاح‌های مدرن آمریکایی استفاده نمود.

در حمله به اردوگاه ژوب در 21 تیر ماه سال جاری نیز گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان به تسلیحات پیشرفته آمریکایی مجهز بود.

ارسال نظر

 
1