خبر فوری

 
 
موافقت نخست وزیر پاکستان با انتصاب سفرای جدید در 19 کشور مختلف
کد خبر :529023747

16:12 1402/01/29


برچسب ها : انتصاب, بلاول بوتو زرداری, سفرای پاکستان, سفیر پاکستان, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, وزارت امور خارجه پاکستان,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان لایحه ارسالی از سوی وزارت امور خارجه پاکستان برای انتصاب سفرای جدید این کشور در 19 کشور مختلف را تأیید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان لایحه ارسالی از سوی وزارت امور خارجه پاکستان برای انتصاب سفرای جدید این کشور در 19 کشور مختلف را تأیید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، لایحه ارسالی از سوی بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان مبنی بر اسامی 19 سفیر و یک سرکنسول پیشنهادی پاکستان توسط محمد شهباز شریف نخست وزیر این کشور مورد موافقت قرار گرفت.

با موافقت نخست وزیر پاکستان، دکتر فیصل سفیر کنونی پاکستان در برلین آلمان به عنوان کمیساریای عالی این کشور در بریتانیا فعالیت خواهد نمود.

همچنین دکتر بلال که در حاضر در وزارت امور خارجه پاکستان فعالیت دارد به عنوان نماینده دائم پاکستان در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو منصوب گردید و خلیل هاشمی نماینده دائم پاکستان نیز به عنوان سفیر این کشور در مسکو به انجام خدمت خواهد پرداخت.

علاوه بر این جاوید عمرانی سفیر پاکستان در تونس، خالد حسین در الجزایر، عاطف شریف در اتیوپی، عایشه علی در جمهوری چک، مدثر تیپو سفیر جدید پاکستان در تهران، ذیشان احمد در عراق و ساغب رئوف در بحرین و ابرار حسین خان نیز کمیساریای عالی پاکستان در کنیا خواهند بود.

همچنین سرکار خانم سیده ثقلین کمیساریای عالی کنونی پاکستان در کنیا نیز به عنوان سفیر جدید پاکستان در آلمان، شعیب سرور سفیر پاکستان در دانمارک، شوذب عباس سفیر کنونی پاکستان در اتیوپی به عنوان سفیر جدید پاکستان در مکزیک، مدثر چودری در مراکش، حسن رضا شاه در مالزی و احمد معروف نیز سفیر پاکستان در بنگلادش منصوب گردید.

امیر خرم راتهور سفیر کنونی پاکستان در ریاض نیز به عنوان سفیر جدید این کشور در اندونزی منصوب گردید و احمد فاروق سفیر فعلی پاکستان در دانمارک نیز به جای امیر خرم راتهور به فعالیت خواهد پرداخت. عامر احمد عطوزئی نیز سکان‌دار کنسولگری پاکستان در نیویورک خواهد بود.

گفتنی است اسامی دو تن از سفرای پیشنهادی برای چین و ترکمنستان از سوی دفتر نخست وزیری پاکستان مورد اعتراض واقع گردید، در لایحه ارائه شده از سوی وزارت خارجه پاکستان سهیل محمود معاون سابق وزارت خارجه به عنوان سفیر پیشنهادی در پکن چین و حماد اصغر سفیر کنونی پاکستان نیز به عنوان سفیر پیشنهادی در عشق‌آباد ترکمنستان مطرح شده بود مورد تأیید نخست وزیر واقع نگردید.

ارسال نظر

 
1