خبر فوری

 
اسحاق دار: پاکستان به عنوان عضوی از کشور های مشترک المنافع برای نهاد های آن اهمیت قائل است
کد خبر :528070090

12:22 1403/05/08


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و اتحادیه کشورهای مشترک المنافع, روابط دو جانبه, محمد اسحاق دار, وزیر امور خارجه پاکستان,

دبیرکل اتحادیه مشترک المنافع بریتانیا که طی سفری 5 روزه به دعوت رسمی دولت پاکستان وارد اسلام‌آباد شده است، امروز با محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| دبیرکل اتحادیه مشترک المنافع بریتانیا که طی سفری 5 روزه به دعوت رسمی دولت پاکستان وارد اسلام‌آباد شده است، امروز با محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد.

به گزارش وزارت خارجه پاکستان: پاتریشیا اسکاتلند دبیرکل اتحادیه کشور های مشترک المنافع امروز با محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد. در این نشست در مورد همکاری های فی‌مابین از جمله در حوزه های تاب آوری آب و هوا، توسعه پایدار، توانمندسازی زنان و جوانان، آموزش و ظرفیت سازی، تبادل نظر انجام گرفت.

دبیرکل کشور های مشترک المنافع قرار است در طول سفر خود با رهبری، اعضای کابینه دولت فدرال، نمایندگان جامعه مدنی و دیگر افراد دیدار داشته باشد.

پس از نشست دو جانبه، محمد اسحاق دار و خانم پاتریشیا اسکاتلند در یک نشست مطبوعاتی مشترک شرکت کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این نشست مطبوعاتی با بیان اینکه پاکستان به عنوان عضوی از اتحادیه کشور های مشترک المنافع، برای اتحادیه و نهاد های آن اهمیت بسزایی قائل است، گفت: همکاری دبیرکل در دوران سیل 2022 میلادی با پاکستان، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد که نقش اتحادیه در حفظ اصول روابط دولتی مهم است و کشور های مشترک المنافع باید در حل و فصل اختلافات بین کشور های عضو نقش ایفا کند.

اسحاق دار روابط منطقه ای و موضع تجاری کشور پاکستان را هماهنگ با اتحادیه کشور های مشترک المنافع عنوان کرد و با بیان اینکه ظرفیت بالایی برای همکاری با اتحادیه جهت دستیابی به اهداف توسعه وجود دارد، افزود: از دبیرکل کشور های مشترک المنافع بابت کمک در زمینه تشکیل سیاست تجاری و افزایش صادرات، سپاسگذار هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در نشست با دبیرکل، اطمینان دادیم که پاکستان مصمم به چشم انداز توسعه پایدار مشترک المنافع می باشد. از آنجایی که کشورهای مشترک المنافع یک پلت فرم مهم برای ترویج مشارکت در مواجهه با کانال های جهانی است، باید برای اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل تلاش کند.

پاتریشیا اسکاتلند دبیرکل مشترک المنافع گفت که من از مهمان نوازی پاکستان سپاسگزارم، پاکستان با شجاعت فراوان با مشکلات روبرو شده است، همه می دانند که 33 میلیون پاکستانی در سیل سال 2022 متضرر شدند.

ارسال نظر

 
1