خبر فوری

 
 
اسلام‌آباد و ریاض مصمم برای ایجاد مشارکت مستحکم اقتصادی
کد خبر :527151870

13:46 1403/01/28


برچسب ها : آصف علی زرداری, پاکستان و عربستان سعودی, رئیس جمهور پاکستان, شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود, وزیر امور خارجه عربستان سعودی,

مقامات پاکستان و عربستان سعودی طی نشستی در اسلام‌آباد بر عزم خود برای ایجاد یک مشارکت قوی و ارتقای بیشتر همکاری های اقتصادی تاکید کردند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امور خارجه عربستان سعودی با آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وزیر امور خارجه عربستان سعودی امروز پس از دیدار با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان، با حضور در ساختمان ریاست جمهوری این کشور، به دیدار با آصف علی زرداری پرداخت.

مقامات دو کشور در این دیدار بر عزم خود برای ایجاد یک مشارکت قوی و ارتقای بیشتر همکاری های اقتصادی تاکید کردند.

در این بین به همراه تحولات خاورمیانه و اوضاع امنیتی منطقه ای، بر لزوم آتش بس فوری و بدون شرط در غزه و خاتمه جنایات اسرائیل در غزه تاکید شد. طرفین همچنین امور مهم دو جانبه و چالش های پیش روی امت اسلامی را نیز مورد بحث و بررسی قرار دادند.

رئیس جمهور با برجسته سازی روابط میان دو کشور پاکستان و عربستان سعودی که دیرینه و مبتنی بر چند دهه می باشند، افزود: اسلام‌آباد خواستار تغییر مناسبات موجود با ریاض به مشارکت استراتژیک و اقتصادی بلند مدت می باشد.

وی اظهار داشت: دولت و مردم پاکستان برای خدمتگزاران حرمین شریفین احترام زیادی قائل هستند. پاکستان همیشه کنار عربستان سعودی خواهد ایستاد و رفاه و خشنودی جهان اسلام به توسعه‌ی عربستان سعودی وابسته است.

رئیس جمهور، گفت: رهبری جسورانه و رویایی محمد بن سلمان ولیعهد و نخست وزیر عربستان سعودی و پیشرفت قابل توجهی که تحت چشم انداز 2030 حاصل شده است ستودنی است.

فیصل بن فرحان هم متقابلا از اهمیت روابط با پاکستان برای عربستان سعودی گفت و با بیان اینکه ریاض نیز متقابلا مشتاق ایجاد مشارکت مستحکم اقتصادی با پاکستان می باشد، خاطر نشان ساخت که مناسبات مستحکمی میان دو کشور جریان دارند و از طرفی پاکستان و عربستان سعودی همواره به یکدیگر کمک کرده اند.

وی نقش اتباع پاکستانی مقیم عربستان در توسعه و رشد این کشور را مورد تمجید قرار داد.

 

ارسال نظر

 
1