خبر فوری

 
رایزنی تلفنی وزیر خارجه پاکستان با دبیرکل سازمان ملل متحد
کد خبر :524533718

11:33 1402/05/05


برچسب ها : آنتونیو گوترش, اسلام آباد, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و سازمان ملل متحد, دبیرکل سازمان ملل متحد, گفتگوی تلفنی, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد به تشریح مواضع پاکستان در قبال متوقف نمودن ابتکار غلات دریای سیاه و تأثیرات آن بر تورم مواد غذایی در سطح جهان پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد به تشریح مواضع پاکستان در قبال متوقف نمودن ابتکار غلات دریای سیاه و تأثیرات آن بر تورم مواد غذایی در سطح جهان پرداخت.

طبق بیانیه دفتر وزارت خارجه پاکستان، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به صورت تلفن به رایزنی پرداخت.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگوی تلفنی با تمجید از نقش مثبت دبیرکل سازمان ملل متحد در نهایی نمودن توافقنامه ابتکار غلات دریای سیاه از وی درخواست نمود از طریق گفتگوهای نتیجه بخش به تلاش‌های خود برای احیای این برنامه و رفع نگرانی طرفین ادامه دهد.

بلاول بوتو زرداری در بخش دیگری از گفتگوی تلفنی خود با دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به تکرار پی در پی اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در اروپا ضمن محکوم نمودن شدید این حوادث از تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل متحد در جهت هماهنگی بین المذاهب و ایجاد فضای دوستانه تمجید کرد.

وی همچنین بر لزوم انجام اقدام جمعی در سطح سازمان ملل متحد و تشکیل برنامه اقدام جامع و تدوین استراتژی برای مقابله با روند رو به رشد اسلام هراسی تأکید کرد.

در ادامه این گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان و دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص همکاری‌های جاری میان دو طرف در زمینه امدادرسانی به سیل زدگان سال گذشته به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه پاکستان دبیرکل سازمان ملل متحد را از آغاز طرح‌هایی در راستای ارائه زمین به زنان آسیب دیده در نتیجه سیل سهمگین سال گذشته در ایالت سند آگاه ساخت.

ارسال نظر

 
1