خبر فوری

 
 
ائتلاف شبه نظامیان بلوچ: 63 نقطه مختلف از دفاتر سازمان‌های دولتی و نظامی را هدف قرار دادیم
کد خبر :514346815

11:09 1402/11/14


برچسب ها : ائتلاف نظامی بلوچ راجی آجوئی سنگر, ارتش پاکستان, انتخابات پارلمانی, انهدام خط لوله گاز, پارلمان پاکستان, پلیس ایالت بلوچستان, حمله مسلحانه, سخنگوی ائتلاف نظامی بلوچ راجی آجوی سنگر, گروه های مسلح بلوچ,

ائتلاف شبه نظامیان بلوچ موسوم به بلوچ راجی آجوئی سنگر(براس) در بیانیه‌ای مسئولیت 63 حمله مختلف علیه ارتش پاکستان، دفاتر دولتی، کمپین‌های انتخاباتی، خودروهای حامل مواد معدنی و خط لوله انتقال گاز در نقاط مختلف پاکستان را بر عهده گرفت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| ائتلاف شبه نظامیان بلوچ موسوم به بلوچ راجی آجوئی سنگر(براس) در بیانیه‌ای مسئولیت 63 حمله مختلف علیه ارتش پاکستان، دفاتر دولتی، کمپین‌های انتخاباتی، خودروهای حامل مواد معدنی و خط لوله انتقال گاز در نقاط مختلف پاکستان را بر عهده گرفت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سخنگوی ائتلاف بلوچ راجی آجوئی سنگر موسوم به براس در این بیانیه تفصیلی ابراز داشت: 63 حمله مختلف علیه تأسیسات دولتی و نظامی طی تاریخ‌های 8 الی 13 بهمن ماه صورت گرفت که خسارات گسترده مالی و جانی برای دشمن به همراه داشت.

وی در تشریح جزئیات این حملات خاطرنشان کرد: در جریان حمله به ارتش دشمن در تاریخ 31 ژانویه(11 بهمن) در منطقه سیاه گزی شهرستان آواران یکی از فدائیان براس به نام کماش دلدار فرزند علی مراد ساکن منطقه کولواه سگک در اثر یک حادثه انفجار آرپی جی به شهادت رسید.

وی افزود: شهید کماش دلدار از سال 2014 میلادی با گروه همکار ما جبهه آزادی بخش بلوچستان در همکاری بود، وی در طول 11 سال فعالیت خود با تحمل جنایت‌ها خدمات شایان و صادقانه‌ای در دستیابی به آزادی ملی بلوچ انجام داد. وی دی عملیات های متعدد براس علیه ارتش دشمن مشارکت داشت.

در ادامه این بیانیه شرحی از حملات صورت گرفته از سوی ائتلاف شبه نظامیان بلوچ در نقاط مختلف پاکستان بیان شده است:

آواران:

فدائیان بلوچ ائتلاف براس ساعت 7:30 صبح روز پنجشنبه مورخه 12 بهمن ماه با حمله به پاسگاه ارتش پاکستانی در منطقه کنیره پیراندر در شهرستان آواران خسارات مالی و جانی به نیروهای دشمن وارد آوردند.

فدائیان بلوچ ما همچنین حوالی ساعت 9 شب نیز پاسگاه ارتش پاکستان در منطقه شاه گزی شهرستان آواران را نیز هدف حمله قرار داده که خسارات مالی و جانی برای دشمن به همراه دشات.

فدائیان بلوچ ما در ساعت 6:30 صبح همان روز ایست و بازرسی ارتش دشمن در منطقه سیر بخش جهاو در شهرستان آواران را نیز مورد حمله قرار دادند، همچنین ایست و بازرسی ارتش دشمن واقع در منطقه سستگان در بخش جهاو در روز چهارشنبه 11 بهمن ماه نیز مورد حمله ما قرار گرفت.

علاوه بر این در یک حمله دیگر ایست و بازرسی ارتش پاکستان در منطقه بندکی از توابع مشکه را حوالی ساعت 10 صبح روز پنجشنبه هدف قرار دادند.

فدائیان بلوچ همچنین روز سه شنبه 10 بهمن ماه با استفاده از راکت و دیگر سلاح‌های سنگین از 3 جانب به اردوگاه ارتش پاکستان در منطقه نله از توابع مشکه یورش بردند که در نتیجه آن چندین  نظامی دشمن کشته و زخمی شدند.

در حمله فدائیان بلوچ در تاریخ 31 ژانویه(11 بهمن) به پاسگاه و اردوگاه ارتش اشغالگر پاکستان در منطقه نوندره خودروهای موجود در داخل اردوگاه هدف قرار گرفتند. همچنین پاسگاه ارتش دشمن در منطقه کوره دات از توابع بخش لباچ  شهرستان آواران نیز از 2 جانب هدف حملات ما با استفاده از راکت و دیگر سلاح‌های سنگین قرار گرفت که منجر به کشته شدن دست کم 2 نظامی دشمن و زخمی شدن تعداد زیادی دیگر گردید.

فدائیان بلوچ ما همان روز پاسگاه واقع در منطقه پیراندر در شهرستان آواران را مورد حمله قرار داده و خسارات مالی و جانی به دشمن وارد آوردند.

مبارزان بلوچ ما 28 ژانویه(8 بهمن) ایست و بارزسی ارتش اشغالگر در منطقه چیری مالار آواران را هدف حمله مسلحانه قرار دادند.

کیچ:

فدائیان بلوچ براس یک پاسگاه ارتش دشمن را در نزدیکی هتل پارک در شهر تربت با نارنجک هدف قرار دادند. همچنین تیم بازرسی مشترک نیروهای سپاه مرزی و پلیس در خیابان فرودگاه شهر تربت را نیز مورد حمله ما قرار گرفت.

فدائیان ما اردوگاه و سنگرهای ارتش دشمن در منطقه شپچار مند را با سلاح‌های مختلف هدف قرار دادند.

فدائیان بلوچ ما همچنین با استفاده از اسلحه نارنجک انداز چندین گلوله به سمت پست ارتش اشغالگر پاکستان در جاده سی پک در نزدیکی شهر تربت پرتاب نمودند.

علاوه بر این کلانتری جوسک دنگر نیز توسط فدائیان بلوچ ما به وسیله اسلحه نارنجک انداز هدف حمله قرار گرفت که زخمی شدن یک نیروی پلیس را به همراه داشت.

همچنین 2 ایست و بازرسی دشمن در منطقه سامی کلگ در شهر تربت و پل گشیکور نیز به وسیهل اسلحه نارنجک انداز هدف قرار گرفتند.

در جریان حمله به پاسگاه ارتش پاکستان در منطقه گنه از توابع تربت 5 گلوله اسلحه نارنجک انداز به داخل محوطه پاسگاه اصابت گردید که منجر به کشته شدن 2 نظامی دشمن شد. در اثر پرتاب نارنجک به پاسگاه دشمن در آبدرک واقع در منطقه آبسر شهر تربت نیز یک نظامی دشمن در دم به هلاکت رسید و دو تن دیگر نیز به شدت مجروح شدند.

فدائیان بلوچ براس مورخه 29 ژانویه(9 بهمن) طی عملیاتی در نزدیکی پمپ بنزین شاهزئی در منطقه دنک شهر تربت سلاح نیروهای پلیس را به غنیمت گرفتند، نیروهای پلیس سعی در متوقف نمودن فدائیان بلوچ ما نمودند که با اقدام متقابل مواجه شدند، در این میان یکی از نیروهای پلیس از محل متواری شد و فدائیان بلوچ ما اسلحه دیگر نیروی پلیس مستقر را به غنیمت گرفته و او را پس از تنبیه آزاد کردند.

اردوگاه ارتش اشغالگر پاکستان شب یکم فوریه(12 بهمن) با استفاده از سلاح‌های خودکار هدف قرار گرفت که خسارات مالی و جانی برای دشمن به همراه داشت. همچنین حوالی ساعت 9:30 پنجشنبه شب نیز فدائیان بلوچ پاسگاه ارتش اشغالگر در منطقه کلات سامی را هدف حمله مسلحانه قرار دادند.

گوادر:

فدائیان بلوچ ما نیروهای دشمن را در نزدیکی ایستگاه دهور گرید در شهر گوادر هدف حمله نارنجکی قرار دادند.

کویته:

فدائیان براس در انفجارهای شهر کویته ارتش اشغالگر پاکستان و دفاتر انتخاباتی را هدف قرار دادند. فدائیان بلوچ ما روز گذشته نیروهای جوخه عقاب پاکستانی را به وسیله بمب کنترل از راه دور در خیابان اسپنی در حین گشت زنی به وسیله موتورسیکلت هدف قرار دادند که خسارات جانی برای دشمن به همراه داشت.

فدائیان بلوچ ما همچنین دفتر کارزار انتخاباتی حزب مسلم لیگ(ن) در خیابان قمبرانی شهر کویته را نیز هدف حمله نارنجکی قرار دادند.

هم‌زمان نیروهای پلیس در خیابان قمبرانی شهر کویته هدف بمب کنترل از راه دور قرار گرفتند، همچنین ایست و بازرسی پلیس در میدان پودگلی شهر کویته نیز حوالی ساعت 9:40 پنجشنبه شب با نارنجک دستی هدف قرار گرفت.

فدائیان بلوچ ما بعد از ظهر روز 31 ژانویه(11 بهمن ماه) دفتر انتخاباتی حزب مردم پاکستان واقع در نزدیکی یک پمپ بنزین در خیابان سریاب را نیز با پرتاب نارنجک هدف قرار دادند. همچنین کلانتری پلیس شالکوت در منطقه هزار گنجی با نارنجک دستی هدف قرار گرفت که زخمی شدن یک دستیار بازرس پلیس را به همراه داشت.

فدائیان بلوچ ما مورخه 28 ژانویه(8 بهمن) دفتر انتخاباتی حزب مردم پاکستان در منطقه منگچر از توابع شهرستان قلات را هدف حمله نارنجکی قرار دادند و همان شب دو دفتر انتخاباتی حزب مردم در همین منطقه را به آتش کشیدند.

در شب 31 ژانویه، فدائیان بلوچ دو کامیون حامل مواد معدنی را در منطقه خزینایی شهرستان قلات هدف قرار داده و لاستیک های آنها را در منهدم کردند. فدائیان بلوچ در عملیاتی در همان محل دو کامیون دیگر را هدف قرار دادند و لاستیک های آنها را منهدم کردند و به مدت نیم ساعت بزرگراه اصلی را مسدود کردند.

فدائیان بلوچ همچنین در 26 ژانویه(6 بهمن) اعضای جوخه مرگ تشکیل شده توسط ارتش اشغالگر پاکستان و سازمان‌های اطلاعاتی در منطقه شور پرود کلات را هدف حمله قرار دادند، در جریان این حمله یکی از عوامل جوخه مرگ در وضعیت زخمی متواری شد.

خضدار:

حوالی ساعت 19:30 روز چهارشنبه 31 ژانویه(11 بهمن) پاسگاه پلیس کتهان در شهرستان خضدار را هدف حمله نارنجکی قرار دادند که در آن یک افسر مجروح شد. هم‌زمان یک جوخه دیگر به یکی از نامزدهای انتخاباتی حزب مردم پاکستان در حین خروج از منزلش واقع در شهر خضدار حمله نارناجکی نمودند.

فدائیان بلوچ همچنین دفتر انتخابات حزب جمعیت در منطقه زهری بازار خضدار را هدف حمله نارنجکی قرار دادند.

حب:

فدائیان بلوچ ایستگاه پلیس در شهر حب را در یک حمله نارنجکی هدف قرار دادند.

مستونگ:

فدائیان بلوچ یک نارنجک را به سمت زندان مرکزی در مستونگ پرتاب کردند که در آن یک پلیس زخمی شد. در عملیات دیگری دفتر انتخابات حزب ملی در منتونی شهر مستونگ مورد اصابت نارنجک قرار گرفت.

خاران:

در خاران، خانه‌ای که برای تبلیغات انتخاباتی میر نورالدین نوشیروانی نامزد حزب مردم استفاده می‌شد را با نارنجک دستی مورد حمله قرار گرفت.

نوشکی:

فدائیان نوشکی در شب 10 بهمن ماه در منطقه هجده خول شهرستان نوشکی پرسنل ارتش اشغالگر را با سلاح‌های خودکار هدف قرار دادند. فدائیان بلوچ امروز13 بهمن ماه در عملیاتی پاسگاه انتظامی شهرستان نوشکی را هدف حمله نارنجکی قرار دادند.

پنجگور:

فدائیان در شب پنجشنبه 12 بهمن ماه با راکت و سایر سلاح‌های خودکار به اردوگاه ارتش اشغالگر در منطقه گچک کهان شهرستان پنجگور حمله کردند که در نتیجه آن حداقل سه نفر از نیروهای دشمن کشته شدند.

فدائیان همچنین در شب اول فوریه در دو عملیات جداگانه با پرتاب گلوله‌های نارنجک انداز دفتر معاون کمیسر و دفتر نادرا(اداره ثبت احوال) در پنجگور چیتکان را هدف قرار دادند.

پیش از این در شب 30 ژانویه، فدائیان در منطقه رخشان سبز آپ در پنجگور، پاسگاه ارتش پاکستان را با راکت و سلاح‌های دیگر هدف قرار دادند و خساراتی به آنها وارد کردند.

نصیرآباد:

فدائیان بلوچ براس با نارنجک نیروهای پلیس را در نصیرآباد هدف قرار دادند.

دیره بگتی:

فدائیان بلوچ در 30 ژانویه خط لوله شماره 3 انتقال گاز در منطقه پیر کوه دیره بگتی را با کار گذاشتن مواد منفجره تخریب کردند.

سبی:

شب 30 ژانویه فدائیان بلوچ ما به کاروان ارتش اشغالگر پاکستان در سه نقطه مختلف در سبی حمله کردند. فدائیان این حملات را در نزدیکی جاده کمربندی در متهری، دیره مراد جمالی و در جاده کمربندی بختیارآباد انجام دادند. در این حملات، ارتش دشمن با خسارات جانی و مالی زیادی مواجه شد.

در 31 ژانویه، فدائیان بلوچ پرسنل پلیس را در شهر سبی در یک حمله نارنجکی هدف قرار دادند.

ایالت سند:

یک خط لوله گاز 36 اینچی از منطقه سویی به کراچی در نزدیکی جاده میرپور شاهی در سند با کارگذاری مواد منفجره تخریب شد.

در 29 ژانویه، فدائیان یک خط لوله گاز از سویی به کراچی را در منطقه کندکوت سند تخریب کردند. همچنین در 30 ژانویه فدائیان با نارنجک به یک خودروی پلیس در منطقه کشمور سند حمله کردند.

ایالت پنجاب:

در 31 ژانویه، فدائیان یک لوله 36 اینچی انتقال گاز از سویی به پنجاب را در شهر صادیق آباد پنجاب منفجر کردند.

سخنگوی ائتلاف شبه نظامی براس اظهار داشت: براس صراحتاً اعلام می‌کند فرایند به اصطلاح انتخابات ارتش پاکستان در سرزمین بلوچ نه تنها نمادی از روند جمهوری است؛ بلکه تلاش فریب آمیز ارتش پاکستان برای کسب مجوز جهت تداوم اشغال است و براس تحت هیچ شرایطی اجازه اجرای موفقیت آمیز آن را نخواهد داد.

وی افزود: فدائیان بلوچ براس دستور گرفته‌اند که حملات شدیدی علیه هرگونه فعالیت انتخاباتی انجام دهند، بنابراین ما مردم بلوچ را آگاه می‌کنیم که از روند انتخاباتی دوری اختیار کنند و از هرگونه مشارکت در این کارزار و شرکت در رأی گیری خودداری نمایند، زیرا امکان وقوع حمله از سوی فدائیان بلوچ در هر زمان و مکانی وجود دارد.

ارسال نظر

 
1