خبر فوری

 
وقوع 15 حمله در نقاط مختلف ایالت بلوچستان پاکستان طی 24 ساعت گذشته
کد خبر :512772083

10:46 1402/11/12


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد مسلح ناشناس, انفجار بمب, انفجار نارنجک, ایالت بلوچستان, ایست و بازرسی, بلوچستان, حزب مردم پاکستان, حمله راکتی, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ,

ایالت بلوچستان پاکستان طی 24 ساعت گذشته شاهد وقوع نزدیک به 15 حمله مختلف نارنجکی، راکتی و تیراندازی در نقاط مختلف خود بود، این انفجارها چندین کشته و زخمی برجای گذاشت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| ایالت بلوچستان پاکستان طی 24 ساعت گذشته شاهد وقوع نزدیک به 15 حمله مختلف نارنجکی، راکتی و تیراندازی در نقاط مختلف خود بود، این انفجارها چندین کشته و زخمی برجای گذاشت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ظرف 24 ساعت گذشته دست کم 13 حمله مختلف در مناطق کویته، کیچ، آواران، کچی، قلات و حب صورت گرفت که منجر به کشته شدن 3 نفر و مجروح شدن 13 تن دیگر شد.

نخستین رویداد در منطقه میناز شهر بلیده صورت گرفت که در آن عناصر ناشناس حوالی ساعت 4 بامداد روز گذشته محل سکونت ظهور بلیدی نامزد انتخاباتی حزب مردم پاکستان برای مجلس ایالتی بلوچستان را با پرتاب دو نارنجک هدف قرار دادند، از میزان تلفات این انفجار هیچ اطلاعاتی منتشر نشده است.

هیچ گروهی نیز تاکنون مسئولیت این اقدام بر عهده نگرفته است.

علاوه بر این در اثر انفجار بمب در دفتر انتخاباتی حزب مردم پاکستان در خیابان سریاب شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان سه نفر دچار جراحت شدند.

در سومین رویداد تروریستی که روز گذشته در ایالت بلوچستان صورت گرفت، عناصر ناشناس مرکز ایست و بازرسی پلیس راهنمایی و رانندگی در شهر سبی را به وسیله نارنجک هدف گرفتند، خوشبختانه این انفجار هیچ تلفاتی به همراه نداشته است.

بلافاصله پس از این انفجار نیروهای امنیتی منطقه را به محاصره خود درآورده و عملیات جستجو برای دستگیری عاملان این حمله را آغاز کردند.

انفجار در راهپیمایی انتخاباتی حزب تحریک انصاف پاکستان در شهر سبی نیز منجر به کشته شدن 3 تن و زخمی شدن 7 نفر دیگر شد.

عناصر مسلح ناشناس شب گذشته یک تریلی حامل سنگ‌های قیمتی را در نزدیکی منطقه منگچر شهرستان قلات را به رگبار بستند که در نتیجه آن لاستیک خودروهای تریلی منهدم شد و یک راننده نیز دچار جراحت شد.

از سوی دیگر اطلاعات واصله از شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان حکایت از آن دارد که افراد ناشناس کلانتری پلیس شالکوت را با پرتاب نارنجک هدف قرار دادند، نارنجک پرتاب شده در داخل محوطه کلانتری منفجر گردید که منجر به مجروح شدن غلام رضا جان دستیار بازرس پلیس گردید.

افراد ناشناس همچنین اقدام به پرتاب چندین نارنجک به سمت خانه معاون کمیسر منطقه دهادر شهرستان بولان نمودند که در نتیجه آن یکی از افراد حاضر در خانه مجروح شد.

علاوه بر این حمله افراد مسلح به ایست و بازرسی ارتش پاکستان در جاده سی پیک در نزدیکی منطقه تجابان شهرستان کیچ نیز تلفات جانی را برای نیروهای پاکستانی به همراه داشت.

منابع محلی همچنین از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در شهرستان دیره مراد جمالی ایالت بلوچستان خبر دادند، تاکنون جزئیات مربوط به علت این انفجار منتشر نشده است.

افراد مسلح ناشناس در یک عملیات دیگر یک خط لوله انتقال گاز از ایالت بلوچستان به پنجاب را در نزدیکی شهر صادق آباد ایالت پنجاب با نصب مواد منفجره منهدم کردند که باعث قطعی انتقال گاز به شهرهای مختلف پنجاب گردید.

همچنین گزارش منابع آگاه از شلیک بیش از 10 راکت به سمت اردوگاه ارتش پاکستان واقع در منطقه هوشاب در حوالی ساعت 11 شب گذشته و شنیده شدن صدای تیراندازی پس از شلیک این راکت­ها حکایت دارد.

افراد ناشناس صبح امروز اردوگاه و سنگرهای ارتش پاکستان واقع در منطقه کوهستانی شیپچار در بخش مند شهرستان کیچ را با استفاده از سلاح‌های مختلف هدف قرار دادند.

بنا بر گزارش منابع آگاه، این حمله خسارات مالی و جانی برای نیروهای پاکستانی به همراه داشت، اما تاکنون هیچ بیانیه‌ای از سوی مقامات پاکستانی در این رابطه منتشر نشده است.

ارسال نظر

 
1