خبر فوری

 
دیدار هیئت پارلمانی قزاقستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :512180569

15:34 1401/09/22


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و قزاقستان, دکتر عارف علوی, رئیس پارلمان قزاقستان, رئیس جمهور پاکستان, کاخ ریاست جمهوری پاکستان,

هیئت عالی رتبه پارلمان قزاقستان به سرپرستی یرلان کوشانوف رئیس مجلس سفلای این کشور امروز سه شنبه با حضور در محل کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت عالی رتبه پارلمان قزاقستان به سرپرستی یرلان کوشانوف رئیس مجلس سفلای این کشور امروز سه شنبه با حضور در محل کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در این دیدار با اشاره به پیوندهای تاریخی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی میان پاکستان و قزاقستان بر لزوم تغییر روابط دو کشور به سوی همکاری‌های راهبردی تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری تأکید ورزید.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده موجود برای آغاز پروژه‌های مشترک در زمینه‌های مختلف به ویژه فناوری اطلاعات و کشاورزی و ایجاد تنوع در تجارت دوجانبه خاطرنشان کرد: ایجاد روابط از طریق مسیرهای مواصلاتی زمینی، شبکه ریلی و دریایی به بهبود سطح روابط موجود میان دو کشور کمک خواهد نمود. تجارت قزاقستان و دیگر کشورهای حوزه آسیای میانه از طریق بنادر گوادر و کراچی بخشی از «چشم انداز آسیای مرکزی» دولت پاکستان است.

رئیس جمهور پاکستان ابراز امیدواری نمود برقراری کامل ثبات و امنیت در افغانستان به تقویت تجارت و سرمایه گذاری میان پاکستان و قزاقستان کمک نماید و ما امیدواریم رهبران فعلی افغانستان در زمینه ایجاد ثبات در این کشور عملکرد موفقی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در این دیدار با اشاره به اوضاع منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل هند تصریح کرد: جامعه جهانی باید اقدامات ضد انسانی و متداوم نیروهای امنیتی هند علیه مردم بی گناه کشمیر، اذیت و آزار اقلیت‌های هند به ویژه مسلمانان این کشور، تهدید آنان و بی حرمتی به عبادتگاه‌های آنان را مورد پیگرد قرار دهد.

دکتر عارف علوی گفت: پاکستان و قزاقستان باید به منظور مقابله با وضعیت رو به دگرگونی جهان همکاری‌های نزدیک داشته باشند و دو کشور باید نقش خود در زمینه حل مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را ایفا نمایند.

یرلان کوشانوف رئیس مجلس سفلای قزاقستان نیز در این دیدار رئیس جمهور پاکستان را از اهداف و مقاصد سفر هیئت عالی رتبه پارلمانی قزاقستان آگاه ساخت و گفت: این سفر به تقویت روابط پارلمانی میان دو کشور و نزدیک‌تر شدن ملت‌ها کمک خواهد نمود، هیئت پارلمانی مسیرها و بخش‌های هدف برای توسعه تجارت و سرمایه گذاری را شناسایی خواهد کرد.

وی افزود: همچنین زمینه‌های مشترک برای ایجاد مشارکت معنادار در بخش‌های فرهنگی و گردشگری شناسایی خواهد شد.

ارسال نظر

 
1