خبر فوری

 
تعیین هدف 100 میلیارد دلاری برای تجارت غیرنفتی میان هند و امارات
کد خبر :511229778

16:22 1402/03/22


برچسب ها : تجارت, تجارت دوطرفه, دهلی نو, روابط دوجانبه, هند و امارات متحده عربی,

دو کشور هند و امارات متحده عربی امروز دوشنبه (22 خرداد) طی اولین نشست کمیته مشترک توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع هند و امارات CEPA توافق کردند تا هدف تجارت غیرنفتی فیمابین را تا سال 2030 میلادی تا 100 میلیارد دلار افزایش دهند.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| دو کشور هند و امارات متحده عربی امروز دوشنبه (22 خرداد) طی اولین نشست کمیته مشترک توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع هند و امارات CEPA توافق کردند تا هدف تجارت غیرنفتی فیمابین که درحال حاضر 48 میلیارد دلار می باشد را تا سال 2030 میلادی به مبلغ 100 میلیارد دلار افزایش دهند.

پیوش گویال وزیر صنعت و تجارت هند پس از این نشست با امارات، در گفتگو با خبرنگاران بیان داشت که ما یک هدف دوجانبه (برای) 100 میلیارد دلار تجارت دوجانبه تا سال 2030 داریم. هدف 100 میلیارد دلاری شامل تجارت نفت نمی شود. در این نشست با تشکیل کمیته های فرعی و شوراها هم موافقت صورت گرفته است. در جلسه همچنین مقرر شد کمیته فرعی جدیدی برای رسیدگی به امور تجارت خدمات تشکیل شود.

 

پیوش گویال با بیان اینکه شورای CEPA برای تسهیل بیشتر اجرای توافق تشکیل خواهد شد خاطر نشان ساخت که بانک های مرکزی هند و امارات در حال مذاکره فعالانه برای تجارت دوجانبه با ارزهای محلی تحت CEPA هستند که با سرعت زیادی در حال پیشرفت است.

وی افزود: بانک رزرو هند و بانک مرکزی امارات متحده عربی در حال گفتگوی فعال برای تجارت روپیه-درهم هستند. مذاکرات تجاری روپیه-درهم با سرعت زیادی در حال پیشرفت است. او گفت که وزارت دارایی هند از این بحث حمایت می کند. گویال گفت که در مارس 2022 دو کشور در مورد اینکه چگونه می توانیم تجارت را توسعه دهیم و به کاهش هزینه های عملیاتی و هزینه های مبادله کمک کنیم، گفتگو کردند.

 

ارسال نظر

 
1