خبر فوری

 
گسترش مناسبات دوجانبه محور رایزنی وزیر مشاور دولت هند در امور خارجه با مقامات سوری در دمشق
کد خبر :509720983

17:46 1402/04/22


برچسب ها : بهداشت, حسین عرنوس, دمشق, دیدار, روابط دوجانبه, نخست وزیر سوریه, همکاری دوجانبه, هند و سوریه, وزیر مشاور دولت هند در امور خارجه,

ولامولی مورالیدهران وزیر مشاور دولت هند در امور خارجه طی سفر دو روزه خود به دمشق با مقامات عالی رتبه سوریه در خصوص تقویت روابط دوجانبه گفتگو و رایزنی کرد.


دمشق: به گزارش راز نیوز | ولامولی مورالیدهران وزیر مشاور دولت هند در امور خارجه طی سفر دو روزه خود به دمشق با مقامات عالی رتبه سوریه در خصوص تقویت روابط دوجانبه گفتگو و رایزنی کرد.

وزیر مشاور دولت هند در امور خارجه طی سفر به دمشق مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت و در کاخ ریاست جمهوری با بشار اسد رئیس جمهور سوریه به بررسی سطح روابط موجود میان هند و سوریه پرداخت.

وی پیغام نارندرا مودی نخست وزیر هند را خدمت بشار اسد رئیس جمهور سوریه ابلاغ و از بورسیه 300 دانشجوی سوری برای تحصیل در هند ابراز حوشحالی کرد و به تداوم حمایت های دولت هند از بخش آموزش و ظرفیت سازی سوریه تاکید نمود.

وی همچنین در کاخ نخست وزیری دمشق با حسین عرنوس نخست وزیر سوریه دیدار و موضوعات مختلف از جمله تقویت تعاملات میان هند و سوریه در زمینه های مشارکت توسعه، تجارت و ظرفیت سازی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

وی همچنین با فیصل مقداد وزیر امور خارجه و مهاجرین سوریه در دمشق دیدار و رایزنی نمود.

در این دیدار، موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله تقویت روابط و گسترش همکاری میان هند و سوریه به ویژه در حوزه های مشارکت توسعه، تجارت، آموزش و بهداشت مورد بحث و بررسی دو طرف قرار گرفت.

در ادامه، ولامولی مورالیدهران با حسن الغباش وزیر بهداشت سوریه در خصوص توسعه همکاری در زمینه مراقبت های بهداشتی و دارویی بحث و گفتگو کرد.

وی همچنین در پایان این نشست، بر تداوم حمایت های هند از سوریه در زمینه مشارکت توسعه تاکید و تصریح نمود.

ارسال نظر

 
1