خبر فوری

 
افتتاح پروژه صندوق احیای میراث تاریخی و فرهنگی ایالات متحده آمریکا در بلوچستان
کد خبر :508343904

10:09 1402/11/04


برچسب ها : اماکن فرهنگی, پاکستان و آمریکا, دونالد بلوم, روابط دوجانبه, سرکنسول آمریکا, سفیر آمریکا, سفیر آمریکا در پاکستان, وزیر ارشد ایالت بلوچستان, کویته,

دونالد بلوم سفیر آمریکا و علی مردان خان دومکی وزیر ارشد ایالت بلوچستان، اولین پروژه صندوق احیای میراث تاریخی و فرهنگی ایالات متحده آمریکا در بلوچستان را راه اندازی کردند.


کویته: به گزارش راز نیوز| دونالد بلوم سفیر آمریکا در پاکستان روز سه شنبه 3 بهمن با علی مردان خان دومکی وزیر ارشد ایالت بلوچستان، در کویته ، دیدار کرد و طرفین اولین پروژه صندوق احیای میراث تاریخی و فرهنگی ایالات متحده آمریکا در بلوچستان را راه اندازی کردند.

دونالد بلوم سفیر آمریکا طی سخنرانی در مراسم افتتاحیه اظهار داشت که آغاز این پروژه نشان دهنده این است که آمریکا به میراث فرهنگی بلوچستان اهمیت می دهد و برجسته سازی اهمیت تاریخی آن، تجلی مصمم بودن ما را می رساند.

وی افزود: دولت ایالات متحده در 33 پروژه میراث فرهنگی در پاکستان، بیش از 8 میلیون دلار هزینه کرده است.

گفتنی است در این مراسم سرکنسول آمریکا، مقامات عالی رتبه وزارت میراث فرهنگی ایالت بلوچستان، دکتر کلیم الله لاشاری و دکتر عاصمه ابراهیم حضور داشتند.

در طول مراسم توضیحاتی در رابطه با تاریخ مهر گر و موزه آن در کویته، ارائه شد. کمک مالی ایالات متحده تحت این پروژه باعث بهبود بازسازی موزه و آموزش کارکنان اداره باستان شناسی بلوچستان و افزایش دسترسی آنها به مردم خواهد شد.

ارسال نظر

 
1