خبر فوری

 
5 نکته اصلی به توافق رسیده در مذاکرات میان معترضین و دولت پاکستان
کد خبر :1500560446

09:41 1397/08/12


برچسب ها : آسیه, پاکستان, جنبش لبیک یا رسول الله,

تظاهرات کنندگان روز گذشته پس از مذاکره با دولت توافق نامه ای را به امضا رساندند.


 

لاهور:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان نیوز،تظاهرات کنندگان و معترضین به حکم دادگاه عالی پاکستان در خصوص پرونده آسیه بی بی،که در شهرهای مختلف پاکستان در حال تظاهرات بودند،روز گذشته پس از مذاکره با دولت توافق نامه ای را به امضا رساندند.

طبق جزئیات این گزارش،مذاکرات میان معترضین و دولت از صبح روز گذشته در محل منزل وزیر ارشد ایالت پنجاب آغاز شده بود و در نهایت شب گذشته این توافقنامه میان دولت محلی پنجاب،دولت مرکزی پاکستان و حزب لبیک یا رسول الله(ص) صورت پذیرفت.

این توافقنامه به امضای نور الحق قادری وزیر امور مذهبی پاکستان،راجا بشارت وزیر قانونی دولت محلی پنجاب،پیر محمد افضل قادری رهبر حزب لبیک و محمد وحید نور مسئول هماهنگی حزب لبیک رسیده است.

بر اساس این توافق،معترضین حاضر به ترک میدان اعتراضات در قبال پذیرفتن خواسته هایشان از سوی دولت شدند،این توافق نامه دارای 5 نکته اصلی است که همان خواسته های معترضین است که دولت باید آن را جامه عمل بپوشاند.

5 نکته اصلی توافقنامه میان معترضین و دولت به این شرح است:

1.تمامی اقدامات قانونی از سوی دولت برای درج نام آسیه بی بی هرچه سریعتر در لیست افراد ممنوع الخروج صورت گیرد.

2.دولت به شکایت درج شده علیه آسیه بی بی و درخواست تجدید نظر در حکم صادر شده برای آسیه بی بی هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت.

3.چنانچه حزب لبیک یا رسول الله(ص)،شاهدانی را به دادگاه ارائه کند،باید شهادت این افراد در پرونده درج گردد و ارزش قانونی پیدا کند.

4.تمامی افراد بازداشت این حزب پس از تاریخ 30 اکتبر از سوی نیروهای امنیتی،آزاد شوند.

5.حزب لبیک به علت تمامی مشکلات پیش آمده در دوران اعتراضات از مردم عذرخواهی میکند.

بر اساس این نکات به توافق رسیده،رهبران حزب لبیک در یک نشست خبری با خبرنگاران ضمن اعلام مفاد توافقنامه صورت گرفته با دولت،از اختتام تظاهرات و اعتصابات خبر داد و از تمامی معترضین درخواست ترک میادین اعتراضات را نمودند.

لازم بذکر است که در این توافقنامه امضای هیچ افسر نظامی ارتش پاکستان مشاهده نمی شود در حالی که در توافق صورت گرفته میان حزب لبیک و دولت برای خاتمه بخشیدن به اعتصابات در سال گذشته یک افسر بلندپایه ارتش آن را به امضا رسانده بود.

ارسال نظر

 
1