خبر فوری

 
5 تن از فرماندهان نیروی هوایی پاکستان به درجه سرلشکری ارتقاء یافتند
کد خبر :1547942757

11:29 1400/03/27


برچسب ها : ارتقای درجه, رسالپور, ستاد هوایی اسلام آباد, سخنگوی نیروی هوایی پاکستان, نیروی هوایی پاکستان,

5 تن از فرماندهان نیروی هوایی ارتش پاکستان به نام های شکیل صفدر، عامر شهزاد، زیبر حسن خان، محمد اجمل خان و محمد احسان الحق مفتخر به دریافت درجه سرلشکری نیروی هوایی پاکستان شدند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نیروی هوایی پاکستان با انتشار بیانیه ای از ارتقای درجه 5 تن دیگر از فرماندهان در خدمت خود به درجه سرلشکری نیروی هوایی خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، 5 تن از فرماندهان نیروی هوایی ارتش پاکستان به نام های شکیل صفدر، عامر شهزاد، زیبر حسن خان، محمد اجمل خان و محمد احسان الحق مفتخر به دریافت درجه سرلشکری نیروی هوایی پاکستان شدند.

طبق بیانیه نیروی هوایی پاکستان، سرلشکر شکیل صفدر در ماه می 1991 میلادی حضور خود در نیروی هوایی را با خدمت در بخش مهندسی این نیرو آغاز نمود و در دوران حضور خود در نیروی هوایی به عنوان مدیر کنترل کیفیت در ستاد هوایی اسلام آباد و همچنین دستیار فرمانده ستاد هوایی اسلام آباد در بخش سازمان صدور گواهینامه تاییدیه نیروی هوایی پاکستان به انجام خدمت پرداخت.

وی به دلیل خدمات شایسته خود در نیروی هوایی پاکستان مفتخر به دریافت جایزه نشان افتخار نظامی «ستاره امتیاز» شد.

سرلشکر عامر شهزاد یکی دیگر از فرماندهان ارتقاء درجه یافته از سوی نیروی هوایی پاکستان نیز در دسامبر سال 1991 میلادی در بخش خلبانان وظیفه عمومی نیروی هوایی آغاز به کار نمود.

وی سپس فرماندهی یک تیم جنگنده، گروه پروازی و یک پایگاه عملیاتی را بر عهده داشت و علاوه بر آن به عنوان دستیار فرماندهی ستاد هوایی اسلام آباد در بخش عملیاتی نیز به انجام خدمات پرداخت.

سرلشکر عامر شهزاد نیز با توجه به فعالیت ها و خدمات ارزنده خود در نیروی هوایی پاکستان جایزه نشان افتخار نظامی ستاره امتیاز را دریافت نموده است.

سرلشکر زبیر حسن خان نیز فعالیت های خود در نیروی هوایی را در دسامبر 1991 میلادی در بخش خلبانان وظیفه عمومی آغاز کرد، فرماندهی یک تیم جنگنده، گروه پروازی و یک پایگاه عملیاتی از جمله خدمات وی در نیروی هوایی پاکستان می باشد.

وی همچنین به عنوان فرمانده رزمی پشتیبانی در آکادمی نیروی هوایی پاکستان در کورنگی کراچی نیز به خدمت پرداخته و به دلیل فعالیت های شایان قدر خود نشان افتخار نظامی ستاره امتیاز را دریافت نموده است.

سرلشکر محمد اجمل خان که از دسامبر 1991 میلادی به عضویت نیروی هوایی پاکستان درآمده است، فعالیت های خود را با خدمت در بخش خلبانان وظیفه عمومی این نیرو آغاز نمود.

وی در مدت زمان حضور خود در نیروی هوایی پاکستان، مدیریت مرکز تحقیق و توسعه رمزنگاری در ستاد هوایی اسلام آباد و فرماندهی دانشکده مهندسی هواپیمایی در آکادمی اصغر خان در منطقه رسالپور را بر عهده داشت.

سرلشکر محمد اجمل خان نیز همچون دیگر فرماندهان هم رده خود در نیروی هوایی مفتخر به دریافت نشان افتخار نظامی ستاره امتیاز شده است.

سرلشکر محمد احسان الحق فعالیت های خود را در ژوئن 1992 میلادی با عضویت در نیروی هوایی پاکستان و خدمت در بخش خلبانان وظیفه عمومی آغاز نمود.

وی خدماتی همچون فرماندهی یک تیم جنگنده، گروه پروازی و یک پایگاه عملیاتی نیروی هوایی پاکستان را به سرانجام رسانده و در پاسداشت خدمات ارزنده خود در این نیرو نشان افتخار نظامی ستاره امتیاز را دریافت کرده است.

 

ارسال نظر

 
1