خبر فوری

 
دعوت هند از وزیر دفاع پاکستان برای شرکت در نشست سازمان همکاری شانگهای در دهلی‌نو
کد خبر :498749207

12:11 1401/12/25


برچسب ها : اجلاس سازمان همکاری شانگهای, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و سازمان همکاری شانگهای, پاکستان و هند, خواجه محمد آصف, دهلی نو, دولت هند, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر دفاع پاکستان,

رسانه‌های هند از دعوت دولت این کشور از خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان برای شرکت در نشست ماه آتی سازمان همکاری شانگهای در دهلی‌نو خبر می‌دهند.


دهلی‌نو: به گزارش راز نیوز| رسانه‌های هند از دعوت دولت این کشور از خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان برای شرکت در نشست ماه آتی سازمان همکاری شانگهای در دهلی‌نو خبر می‌دهند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نشست سازمان همکاری شانگهای ماه آتی میلادی در دهلی‌نو به میزبانی و ریاست هند برگزار خواهد شد و علاوه بر مقامات کشورهای چین، هند، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان، وزیر دفاع پاکستان نیز برای شرکت در این نشست دعوت شده است.

منابع آگاه دیپلماتیک در این باره گفتند: دولت هند روز سه شنبه دعوت‌نامه رسمی خود را برای دفتر وزارت خارجه پاکستان ارسال کرده است.

لازم به ذکر است هند به عنوان رئیس دوره سازمان همکاری شانگهای تاکنون چندین نشست با حضور مقامات کشورهای عضو را میزبانی کرده است، هند پیش از این از عمر عطا بندیال رئیس دیوان عالی پاکستان نیز برای شرکت در یک نشست دعوت نموده بود، اما وی در این نشست حضور نیافت و قاضی منیب اختر به نمایندگی وی به صورت مجازی در نشست سازمان همکاری شانگهای مشارکت نمود.

گفتنی است نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای ماه مه سال جاری در منطقه گوا هند و نشست وزرای دفاع نیز ماه آتی در دهلی‌نو برگزار خواهد شد.

دولت پاکستان در این خصوص عنوان داشت: تاکنون هیچ تصمیم‌گیری در ارتباط با شرکت در نشست وزرای خارجه و یا وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای صورت نگرفته است.

ارسال نظر

 
1