خبر فوری

 
 
گفتگوی وزیر امور خارجه موقت پاکستان با همتای دانمارکی خود پیرامون بررسی تحولات منطقه ای و جهانی
کد خبر :496912424

15:12 1402/06/28


برچسب ها : پاکستان و دانمارک, پاکستان و سازمان ملل متحد, دولت موقت, مجمع عمومی سازمان ملل متحد, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه دانمارک,

جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با لارس لوکه راسموسن همتای دانمارکی خود در نیویورک به گفتگو و رایزنی پرداخت.


 

نیویورک: به گزارش راز نیوز | جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با لارس لوکه راسموسن همتای دانمارکی خود در نیویورک به گفتگو و رایزنی پرداخت.

در این نشست، هر دو وزیر امور خارجه از گسترش روابط و توسعه همکاری میان پاکستان و دانمارک در زمینه های مختلف به ویژه در سطح وزیران، ابراز خرسندی کردند.

در این بین، جلیل عباس جیلانی ضمن تشکر از دولت دانمارک بدلیل حمایت از سیل زدگان در پاکستان، گفت: پاکستان برای روابط خود با دانمارک ارزش بسیاری قائل است.

دو طرف همچنین توافق کردند که توافقنامه مشارکت چارچوب سبز را از طریق برنامه اقدام مشترک بین دانمارک و پاکستان اجرا نمایند.

در ادامه نیز وزرای امور خارجه پاکستان و دانمارک موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله تحولات منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

در پایان این نشست، وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان با توجه به موج فزاینده اسلام هراسی در اروپا، از تصمیم دولت دانمارک در خصوص پیشنهاد لایحه ای که آتش زدن قرآن کریم و سایر کتب مقدس را غیرقانونی می کند، قدردانی و استقبال کرد.

ارسال نظر

 
1