خبر فوری

 
 
دستگیری یک عضو وابسته گارد جمهوری خواه بلوچ در حین تعقیب اعضای شرکت چینی در لارکانه
کد خبر :493989897

13:48 1402/09/11


برچسب ها : پلیس ایالت سند, تجزیه طلب, دایره مبارزه با تروریسم, شرکت چینی, گارد جمهوری خواه بلوچ, گروه های آزادی خواه بلوچ, گروه های مسلح بلوچ, لارکانه,

دایره مبارزه با تروریسم ایالت سند پاکستان از دستگیری یک عضو وابسته به سازمان تجزیه طلب مسلح بلوچ به نام گارد جمهوری خواه بلوچ در حین تعقیب اعضای شرکت چینی در شهر لارکانه با هدف انجام عملیات علیه این اتباع چینی خبر داد.


سند: به گزارش راز نیوز| دایره مبارزه با تروریسم ایالت سند پاکستان از دستگیری یک عضو وابسته به سازمان تجزیه طلب مسلح بلوچ به نام گارد جمهوری خواه بلوچ در حین تعقیب اعضای شرکت چینی در شهر لارکانه با هدف انجام عملیات علیه این اتباع چینی خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، طی عملیات دایره مبارزه با تروریسم در نزدیکی ایستگاه رادیویی در خیابان نودیرو شهر لارکانه یک عضو وابسته به گروه شبه نظامی گادر جمهوری خواه بلوچ(BRG) به نام نور حسین ملقب به لطیف تالانی دومکی دستگیر شد.

به گفته سخنگوی دایره مبارزه با تروریسم، از فرد دستگیر شده 5 چاشنی انفجاری، کابل سیم و نزدیک به 400 گرم مواد منفجره کشف و ضبط گردید.

برای فرد دستگیر شده پرونده قضایی در کلانتری دایره مبارزه با تروریسم تشکیل شده است و روند بازجویی از وی برای دستگیری دیگر اعضای این شبکه آغاز شده است.

به گفته مقامات امنیتی، وی عملیات تعقیب و شناسایی اعضای شرکت خدمات نظافتی چینی به نام گینسو را تکمیل کرده است و برای این منظور از سه ماه گذشته در شهر لارکانه اقامت داشته است و پیش از انجام عملیات خرابکارانه توسط نیروهای مبارزه با تروریسم دستگیر شد.

وی در سال 2018 میلادی در نصب بمب کنترل از راه دور در داخل یک دستگاه موتورسیکلت در میدان دی سی شهر دیره مراد جمالی مشارکت داشت، در این انفجار دو تن دیگر از یاران وی نیز همکاری داشتند.

او همچنین در 26 اوت 2018(4 شهریور 1397) مرکز ایست و بازرسی منطقه متهری نیروهای سپاه مرزی را به وسیله اسلحه آر پی جی هدف قرار داد، وی با هدف ترور پیمانکاران در جاده تهری به بلوچستان اقدام به نصب مین در این مسیر نموده بود که منجر به زخمی شدن یک شهروند عادی گردید.

بخوانید: ناپدید شدن اجباری یک شهروند بلوچ از شهر لارکانه ایالت سند
 

ارسال نظر

 
1