خبر فوری

 
 
رئیس جمهور پاکستان در دیدار با سفیر فلسطین: تنها راه حلی را می پذیریم که برای فلسطینی ها قابل قبول باشد
کد خبر :493466747

16:31 1402/07/27


برچسب ها : پاکستان و فلسطین, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, رژیم صهیونیستی, روابط دوجانبه, سفیر فلسطین,

دکتر عارف علوئ رئیس جمهور پاکستان از سفارتخانه فلسطین در این کشور بازدید و طی دیدار با احمد جواد ربیع سفیر فلسطین، با مردم فلسطینی که هدف کشتار بی رویه اسرائیل قرار گرفته اند، ابراز همبستگی کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر عارف علوئ رئیس جمهور پاکستان از سفارتخانه فلسطین در این کشور بازدید و طی دیدار با احمد جواد ربیع سفیر فلسطین، با مردم فلسطینی که هدف کشتار بی رویه اسرائیل قرار گرفته اند، ابراز همبستگی کرد.

وی ضمن درخواست از جامعه جهانی جهت محکوم کردن وحشیگری های اسرائیل و واکنش نامتناسب آن را که منجر به کشته شدن هزاران انسان بیگناه شده است، خواستار آتش بس فوری و باز کردن یک کریدور بشردوستانه برای ارسال کمک به مردمی شد که غذا، برق و آب ندارند.  

رئیس جمهور پاکستان در ادامه با ابراز همبستگی از سوی مردم و دولت پاکستان با مردم فلسطین، تصریح داشت که پاکستان همیشه در کنار فلسطین خواهد بود و تنها راه حلی را می پذیرد که برای فلسطینی ها قابل قبول باشد.

او ادامه داد: سازمان ملل باید درباره جنایاتی که در فلسطین رخ داده است بحث کند و شورای امنیت باید قطعنامه ای برای توقف جنایات اسرائیل تصویب کند. وی با بیان اینکه چنین اقدامات وحشیانه ای احتمال نفرت بیشتری را ایجاد می کند که منجر به جنگ های بیشتر می شود، افزود: سازمان همکاری اسلامی باید صدایی قوی در حمایت از فلسطین بلند کند.

دکتر عارف علوی، خاطر نشان کرد، ما به نمایندگی از مردم پاکستان، وحشیگری هایی که در غزه اتفاق می افتد، واکنش نامتناسب اسرائیل و آپارتاید در سی الی چهل سال گذشته را محکوم می کنیم. در واقع بیمارستان غزه بمباران شد و بیش از 500 نفر جان باختند، همه اینها باعث آزرده خاطر شدن بیشتر می شود. رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه جنگ هر چشم‌انداز صلح را به کلی از بین می برد، افزود: دیوارهایی درحال ایجاد شدن برای جلوگیری از تلاش مردم فلسطین جهت دستیابی به راه‌حل مسالمت‌آمیز دو کشوری، است، اما چنین موانعی زیاد دوام نمی آورند و توسط مردم منهدم می شوند.

سفیر فلسطین ضمن تشکر از رئیس جمهور پاکستان بابت بازدید از سفارتخانه در این شرایط دشوار، وی اقدامات اسرائیل در غزه را نسل کشی مردم فلسطین خواند.

ارسال نظر

 
1