خبر فوری

 
بازدید فرمانده سنتکام آمریکا از مرز مشترک پاکستان و افغانستان در منطقه خیبر
کد خبر :492877796

16:40 1401/09/26


برچسب ها : ایالت خیبر پختون خوا, پیشاور, ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا, فرمانده سنتکام, مایکل کوریلا, مرز پاکستان و افغانستان,

ژنرال مایکل اریک کوریلا رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا(سنتکام) در جریان سفر رسمی خود به پاکستان با حضور در منطقه خیبر ایالت خیبر پختون خوا از مرز مشترک پاکستان و افغانستان بازدید به عمل آورد.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| ژنرال مایکل اریک کوریلا رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا(سنتکام) در جریان سفر رسمی خود به پاکستان با حضور در منطقه خیبر ایالت خیبر پختون خوا از مرز مشترک پاکستان و افغانستان بازدید به عمل آورد.

طبق بیانیه ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده ژنرال کوریلا با سفر به پیشاور مرکز ایالت خیبر پختون خوا از مقر فرماندهی سپاه یازدهم ارتش پاکستان که مسئولیت تأمین امنیت بیش از نیمی از مرز مشترک پاکستان-افغانستان را بر عهده دارد بازدید نمود.

وی سپس به وسیله بالگرد به همراه فرماندهان سپاه یازدهم ارتش پاکستان پست مرزی «بگ بین» واقع در گذرگاه خیبر در مرز مشترک پاکستان و افغانستان را مورد بازدید و ارزیابی قرار داد، وی با فرماندهان محلی ارتش پاکستان در خصوص خطرات گروه‌های تروریستی فعال در آن سوی مرزها به بحث و تبادل نظر پرداخت.

ژنرال کوریلا فرمانده سنتکام آمریکا طی سخنانی با اشاره به روابط دیرینه میان پاکستان و آمریکا اظهار داشت: پاکستان و آمریکا دارای مناسبات دفاعی به پیشینه 75 سال هستند، ما مصمم به مقابله با خطرات مشترک پیش روی امنیت منطقه‌ای هستیم.

لازم به ذکر است این دومین سفر ژنرال مایکل اریک کوریلا رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا(سنتکام) به پاکستان طی ۴ماهه گذشته و نخستین سفر وی پس از به روی کار آمدن ژنرال سید عاصم منیر در منصب فرماندهی ارتش پاکستان است.

ارسال نظر

 
1