خبر فوری

 
دیدار سفیر قزاقستان در اسلام آباد با وزیر هماهنگی بین ایالتی دولت فدرال پاکستان
کد خبر :492026661

10:03 1401/12/11


برچسب ها : احسان الرحمان مزاری, اسلام آباد, پاکستان و قزاقستان, سفیر قزاقستان, وزیر هماهنگی بین ایالتی, یرزان کستافین,

یرژان کستافین سفیر قزاقستان در اسلام آباد روز گذشته با احسان الرحمان مزاری وزیر هماهنگی بین ایالتی دولت فدرال پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| یرژان کستافین سفیر قزاقستان در اسلام آباد روز گذشته با احسان الرحمان مزاری وزیر هماهنگی بین ایالتی دولت فدرال پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه و سطح همکاری‌های موجود میان دو کشور در زمینه‌های گوناگون به ویژه در بخش ورزشی، گردشگری، پروازهای مستقیم، تسهیل در صدور روادید و ارائه تسهیلات به جامعه بازرگانان دو کشور بحث و گفتگو نمودند.

احسان الرحمان مزاری وزیر هماهنگی بین ایالتی دولت فدرال پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر قزاقستان از تلاش‌های دولت این کشور در جهت تحکیم روابط و تعمیق مناسبات میان دو کشور تمجید نمود.

وی بر لزوم توسعه همکاری‌ها میان دو کشور در بخش‌های مختلف به ویژه در زمینه‌های ورزشی، گردشگری، پروازهای مستقیم، تسهیل در صدور روادید و ارائه تسهیلات به جامعه بازرگانان دو کشور تأکید کرد و گفت: دو کشور باید در جهت ارتقای روابط میان ملت‌ها و افزایش سرمایه گذاری و تجارت میان دو کشور با یکدیگر همکاری نمایند.

در ادامه این دیدار یرژان کستافین سفیر قزاقستان ضمن تقدیر از وزیر فدرال پاکستان برای استقبال گرم، بر عزم خود برای تقویت بیش از پیش روابط دوجانبه میان پاکستان و قزاقستان تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت برقراری پروازهای مستقیم میان دو کشور از امکان آغاز پروازهای مستقیم میان لاهور و آلماتی در آوریل سال جاری خبر داد و گفت: در فاز دوم این طرح پروازهای کراچی به آلماتی نیز در ماه مه سال جاری آغاز خواهد شد.

وی بر عزم خود برای همکاری دوجانبه در جهت ایجاد روابط مستحکم و پایدار میان دو کشور در تمامی سطوح تأکید کرد و گفت: دو کشور از ظرفیت‌های بی نظیری در عرصه تجارت و گردشگری برخوردارند.

سفیر قزاقستان در بخش دیگری از اظهارات خود به پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه تسهیل روند صدور روادید برای جامعه بازرگانان اشاره نمود و گفت: پیشرفت‌های بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفت هاست که ظرف سه روز آینده اجرایی خواهد شد، بر همین اساس یک سند یادداشت تفاهم همکاری میان پاکستان و بانک قزاقستان به امضا رسیده است.

وی تصریح کرد: قزاقستان در حال کار بر روی نهایی کردن یک تفاهم نامه همکاری در زمینه گردشگری است، این تفاهم نامه که طی ماه‌های آتی میان دو کشور به امضا خواهد رسید که تحولات گسترده‌ای در بخش‌های مختلف همکاری گردشگری میان دو کشور به همراه خواهد داشت.

در ادامه وزیر فدرال پاکستان با تمجید از تلاش‌های دولت و سفیر قزاقستان عنوان داشت: دو کشور همچنان نیازمند تلاش‌های بیشتر در بخش ورزشی به ویژه تکواندو و جودو هستند و ما نسبت به آغاز طرح تبادل مربیان و بازیکنان در رشته‌های مختلف ورزشی در جهت منافع یکدیگر امیدوار هستیم.

مقامات دو کشور در ادامه رایزنی‌ها نسبت به همکاری‌های مشترک در جهت تقویت روابط دوجانبه و افزایش روابط تجاری و سرمایه گذاری و روابط مردمی توافق نمودند.

ارسال نظر

 
1